onsdag, oktober 26, 2011

Nytt Busskort och Länstrafiken

oj oj oj, jag laddade mitt kort innan deras ändring trädde i kraft och lik förbannat så funkar det inte. Det står på deras hemsida att det är en föränding på länskorten. Jag laddade iallafall mitt kort i söndags och i måndags så trädde väl detta i kraft. I måndag kunde jag inte använda kortet, fick då åka med iallafall *tack snälla snälla busschaufför* I tisdags hade jag inte heller fått in några pengar och fick även då åka med på morgonen utan att betala *Tack igen till samma chaufför* På lunchen var jag nere i centrum för lite ärenden och passade på att gå in på kundcenter för att kolla och hon kunde bara konstatera att jag inte fått några pengar in på kortet.  DÅ UNDRAR JAG: varför fick inte inte informationen om att det var en föränding? Hon hade ju mitt kort i handen och kollade på det på datorn. Nåja jag fick betala biljetten hem på 70 kr och var glad och nöjd över att få komma hem så klart. Idag på morgonen hade det fortfarande inte kommit in några pengar stod det. Så jag ringer ner till kundcenter och undrar vad som har hänt men den korkade tjejen kunde inte heller ge mig informationen om att det var en ändring på deras kort och hon fick ändå mitt kortnummer och kunde titta på det. Du måste komma ner till oss så vi får kolla på det, Återigen så får jag lägga lunchen på att springa ärenden. När jag väl kommer ner till kundcenter så får jag prata med "den snygge" ja han ser bra ut men framförallt så är han serviceinriktad och väldigt hjälpsam och löser ALLTID problemen!! Så även nu. han förklarade för mig vad som hade hänt och han löste problemet utan några konstigheter alls. *Tack*
Så nu har jag ett fungerade busskort jag har lämnat in mina ansökningar om att pappa ska vara med och legitimera mig vid uppskrvning och uppkörning pga att mitt ID har gått ut och att jag inte hinner att få det innan.

Nu längtar jag hem till min lilla sessa och att få mysa ner mig i soffan bredvid henne ikväll och bara hålla om henne. Hon är det finaste som finns eller som hon själv brukar säga  *Du är den finaste häst som finns*
H ska på möte ikväll så jag har henne för mig själv helt och hållet. sen ska jag passa på att tvätta och laga lite mat oxå.

Ser att det regnar här nu och  hoppas och önskar att det ska sluta till jag ska cykla hem i kväll....Mitt baklyse har fullkomligt lagt av nu så nu måste jag verkligen sätta dit det andra.

Ha nu en superhärlig kväll alla söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar