tisdag, oktober 18, 2011

Telia Telia Telia

 oj oj oj oj vad har hänt liksom, Kan väl inte påstå att det var en toppen organisation när jag jobbade för dem heller men det har sannerligen inte blivit bättre.

Vi har ju blivit av med vår hemtelefon eller nä det har vi inte vi har fått en ny teknik som heter Fast Mobil http://www.telia.se/PrivatWebben/Attachment/20060315/FastMobil_4.pdf
 Det funkar ungefär lika illa som när den kom 2005 efter stormen Gudrun. Själva tanken är bra tycker jag, och smidigt, slippa dra en massa trådar över hela landet och ha en massa telefonstationer med kretskort och licar som det blir fukt i. Felet som uppstår hemma hos oss är att dosan på väggen låser sig. Vi har testat med allt och igår så ringde jag till kundtjänst 90200 för att få hjälp, det börjar med att hon inte förstår vad jag menar. Jag säger som det är:
-vi har Fast Mobil och jag skulle vilja felanmäla att det inte fungerar som det ska.
-Är det bredbandstelefoni ni har frågar tanten i andra luren
- Nä vi har nått som heter Fast Mobil, en dosa på väggen, säger jag igen och himlar med ögonen
- kan jag få ditt nummer så år jag söka på det, säger tanten igen

Hon får vårt nummer och så blir det tyst en stund och jag fixar och donar lite med maten och sen kommer hon tillbaka och säger
 - Men detta finns ju inte längre, Är det ett mobilnummer ni har?
- Ja, ,säger jag. fast men ringer ju fortfarande på vårt hemnummer och det är just det som inte fungerar.
- Du jag ska koppla dig till vår mobila kundtjänst för det är dom som har hand om detta.

Ja så kopplar hon mig vidare och jag får vänta en stund innan det är en ny röst som svara
- Välkommen  till Telia, bla bla bla
Jag drar hela historien igen och då säger han
- Men du, du ska få ett telefonnummer till de som har hand om Fast Mobil. så jag få deras direktnummer.

Det är ju helt fantastiskt att telias kundtjänst inte har en kompetensen eller utbildning eller vetskap om att det finns nått som heter FAST MOBIL.

Nåja det fick ju gå ändå så jag felanmälde via nätet, fast där kan man inte felanmäla vårt hemnummer, vilket är helt fantastiskt, för det är de nummer vi har och som man ringer till, det bakomliggande mobilnummret är det ju ingen som behöver veta om. Dagens teknik !!


______________________________________________________________________________________

Hinner inte mer än sätta ner rumpan på stolen idag efter mötet så ringer min söte make och är ILSKEN som ett bi eller nått i den stilen. då har han ringt Telias kundtjänst och blivit så illa bemött, en handläggare har slängt luren i örat på honom och en annan är bara snorkig, Så får man bara inte göra, tror inte att de små liven har fattat att det är ett serviceyrke som de har och att man ibland får ta skit i från sina kunder, men de är ju ansiktet utåt och ska ju visa kunderna att det är ett bra företag INTE SLÄNGA LUREN I ÖRAT. Nåja lagom uppretad så fick han numret av mig till Sundvall där de teknikerna sitter som har koll på vad Fast Mobil är förnått och blev väl bemött av en trevlig kille som verkligen tog till sig det H hade att säga och som oxå förstår att H visste vad han pratade om. Så ny hoppas jag att det löser sig med vår telefon. Jag väntar på svar nu från mina mejl jag har skickat om felanmälan och de vad de säger där.

Nu ska jag snart ta lite lunch.

1 kommentar:

  1. Går åt mycket energi !Jag ha också pratat med dem flera gånger, men jag är inte lika duktig som Ni på att "trycka ut mej ", men visst är det konstigt i denna högtekniska värld att de inte skall kunna lösa detta och inte gjort det innan de satte in doserna och klippte trådarna.

    SvaraRadera