onsdag, juni 26, 2013

Dagens Lunch

Pizza till lunch idag. Fuskade och köpte färdig botten annars bukar jag göra botten själv och jag har ett toppen recept på deg som inte ska jäsa.


Lunchpizza:

5 dl mjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 krm salt
75 g margarin alt smör
2 dl mjölk eller filmjölk

Blanda mjöl, bakpulver, salt och matfett skuret i bitar i en matberedare eller i en skål. Arbeta till en grynig massa. Tillsätt vätskan och arbeta snabbt i hop till en smidig deg. 

Går att kavla eller trycks ut till en stor botten eller dela i fyra och gör fyra små pizzor. 

Ha på valfri fyllning. Jag har tomatsås, rökt skinka, färja champinjoner och färsk tomat på min idag och så har jag toppat med lite ruccolablandning.

Pizza gräddas 12-15 min på 225-250 grader.

Smaklig måltid.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar