lördag, juni 08, 2013

Om att ha en mormor som min

Det har nog inte varit så lätt alla gånger. Jag älska min mormor, en kvinna som alltid gått sina egna vägar och alltid gjort som hon velat och tyckt vart bäst.
Min mormor har varit en riktigt kruttant! Älskar henne för den hon varit. Min söta lilla mormor lämnade jordelivet och anslöt sig till pappa, morfar och Janne på självaste nationaldagen. Hon somnade in i frid. Kommer sakna henne mycket men är oerhört tacksam över att ha fått ha henne hos mig så länge. Min mormor blev nästan 93 år, hon skulle fyllt den 13 juli ❤ min mormor var en speciell kvinna. Hon och morfar träffades som väldigt unga och hon blev gravid när hon bara var 15 år, vilket inte var bästa, de fick skriva brev till kungen och be om lov att få gifta sig, och ja de fick de! När min mormor fått fyra barn så bestämde hon sig för att utbilda sig, det gjorde hon oxå. Hon lämnade barnen med morfar, eller det var mamma som var yngst som var hemma med morfar, hon lämnade hemmet för att läsa till sjuksköterska i Lund. Efter det så började hon arbeta på SSS på kvinnoavd. Häftiga mormor. Sen jobbade hon tills hon gick i pension så klart. Morfar var lantbrukare och har alltid varit hemma. Nu finns hon inte längre lilla mormor och jag kommer att sakna henne.
 
 

❤ Vila i frid lilla mormor ❤

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar