söndag, maj 18, 2014

En hel helg utan bilder...

Jo precis så blev det, jag har inte haft tid att fotografera. Jag har umgåtts hela helgen. Vi tog tåget 10.44 från Lessebo, vi steg av i Göteborg runt 14 tiden och få gick vi direkt till hotellet och checkade in, kollade kudden och sen drog vi vidare till mässan i Slottsskogen och hämtade ut nummerlappar och hick runt där inne en stund och sen tog vi 3:an till korsvägen (Liseberg) och gick därifrån till hotellet. Tog en snabbdusch och bytte kläder och sen åkte vi till Vin o pasta, jag åt en så fantastisk god pasta med parmaskinka. Jag åt och åt och åt och drack ett glas ripasso till det. Där var vi hela kvällen typ till 22 och sen vidare till hotellet gör Fru M med make och kompisar bodde, en liten överraskning, Fru M tappade hakan. På vägen dit kom biljettkontrollanten och som tur var hade jag löst en dyngsbiljett tidigare på kvällen så det löste sig, tillslut.

Lördagen började med lång frukost och mycket skratt och pepp och självklart alla inställningar på klockor som mäter både tid puls och säkert även skostorlek om man letar lite. Jag övergav löparna efter frukost för en heldagsdate med Fröken E. Vi träffades utanför Saluhallen där vi handlade en massa gia nötter, praliner och torkad frukt och sen till 7 eleven för lite dricka och smoothies. Vi tog en vagn till Slottsskogen där vi placerade oss på en filt ungefär 2 km från målgång. Där satt vi sen och tjatade om allt från träning till barnafödande och löpning. Vilken underbar lördag. Runt 17:30 så tog jag bussen till korsvägen och gick sen till hotellet, stannade en luren runda på Avenyn för att kolla på de senare startgrupperna som fortfarande var ute i spåret. Solen sken och asfalten var varm. Väl på hotellet tog jag en snabbdusch och bytte om till andra kläder och sen tig vi en vagn till restaurang Bellini och även denna kväll blev det pasta, fylld med ricottaost och Karl-Johan svamp, fy ända in i så god den var. Tiramisu och kaffe till efterrätt. Sen hem och sova.

Söndagen bjöd även den på lång frukost med skratt men även allvarliga diskussioner om förberedelser inför långa lopp och detta för att det var en köpare och kollapsade precis efter målgång och tyvärr överlevde han inte, trots hjärtstartare och läkarteam. En fruktansvärd händelse och jag tänker verkligen med hans nära och kära.
Efter frukost checkade vi ut och tig en promenad till Centralstationen. Vi låste in våra väskor och sen var det lite shopping. Fick med mig lite av varje hem.

En underbar helg i Göteborg som verkligen visade sig från sin bästa sida.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar