fredag, augusti 14, 2009

Dagisdags och sånt..

Ja du, tiden går otroligt fort. På tisdag är det dags att skola in Lilla Bus på dagis och veckan efter börjar jag jobba. Helt otroligt vad 1,5 år har gått fort. Motomanna är ex gräsklippare tror vi, fast det kan oxå vara hörselskydd. Ja hon pratar på, fast det är mest ryska eller nått som kommer ut, jag förstår inte så mycket men vi försöker tillsammans hon och jag. Vi var som sagt i Växjö igår och köpte lite kläder inför dagis. Ho har mest haft klänningar och tunikar och nu behöver hon lite tröjor och byxor tycser jag så vi fyndade lite på KappAhl och Name It bland annat. Regnkläder och gummistövlar har hon, likaså ryggsäck, den fick hon av sin moster när hon döptes. Så nu är det väl tillbaka till verkligheten på nått sätt, känns lite som om man har levt i en dröm eller i sig egna lilla bubbla ett tag. Jo men ag ser väl framemot att börja jobba, det ska verkligen bli kul att få lite nya arbetskamrater och komma in i det "vuxna" livet igen, Men samtidigt hade jag gärna varit hemma med min lilla ängel ett tag till. Hon blir ju så stor på nått sätt nu när hon ska börja på dagis - ja hon kommer att få det jättebra där för både Thea och Philip är där, även om de inte är på samma avd nån av dem så kanske de kommer att träffas ute och leka ändå.

Nu är det snart dags för lite fredagsmys! Det blir fläskpannkaka idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar