måndag, augusti 03, 2009

Sista semesterveckan

och den har börjat bra, Vi avslutade förra veckan med att kapa ved och "floa" (småländska) Veden är till kaminen i vinter och ja hela familjen hjälper till som vanligt så låg kameran inne. Ja idag har vi varit i Växjö nästan hela dagen, Hampus hjälpte sin papap i dag på morgonen med att sätta upp vindskivor på vedboden eller vagnboden eller vad han nu kallar det, ja förrådet kanske. Sen for vi till Växjö och jag blev helt paff när jag sterg ur bilen på torget så säger Hampus - Det var skönt att komma till Växjö idag, Under de 12 åren som jag har varit tillsamman med honom så har han ALDRIG ALDRIG ALDRIG sagt detta så nått måste ju ha hänt. Ja jag började med att skriva in mig på ams och där träffade jag min fd chef Fia - alltid lika kul att träffa henne och så träffade jag Bie en annan "gammal" jobbarkompis, vem vet kanske att hon söker jobb på Visma och får det och då kanske vi kan bli jobbarkompisar igen - ja inte mig emot! SÖK DET BIE !!!! Ja sen var vi en runda på stran och så åt vi lunch på Coretto och sen var vi på skokanonen men innan dess så var vi på Clas Olson - Cornelia tyckte att det var pest och pina, men desto bättre var det på skokanonen där fick hon springa fritt, nä jg hittade inte några skor tyvärr, Stina hade köpt skor där när vi var i H-stad men de fanns ju så klart inte kvar. Ja sen handlade vi lite på Willys och sen körde vi ut till Stenslanda och överraskade pappa/morfar.
Ja och nu är vi hemma igen. Imorgon bli en lugn dag och på onsdag kommer Ida och Magnus, vi ska grilal lite och umgås. Det har inte blivit nått sånt alls på hela sommaren känns det som.
Nä dags att kolla vad som erbjuds på TVn

Kram och godnatt // C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar