torsdag, juni 03, 2010

Det dåliga samvetet

jaha...då var det min tur att bli förkyld, ja Cornelia är hemma med mig idag för hon klagade på att ho hade ont i halsen idag och sen har hon en hosa som inte vill ge med sig, men jag får så otroligt dåligt samvete när jag är hemma, känns som om jag sviker mitt arbete och mina jobbarkompisar, vet att man inte kan hjälpa att man blir sjuk men jag har ju precis varit hemma med Cornelia, så ja dåligt samvete idag, Vill ju vara på jobbet men samtidigt vill jag ju inte smitta ner alla som är där, ja vi får se hur det bli men det sämsta är ju om man gå till jobbet för tidigt för då kanske man åker dit igen och blir sjuk, men 4 dagar det är lång tid det att vara borta från jobbet...Nu hade klänningen som jag ville ha till Sofia och Markus bröllop kommit in igen så nu har jag köpt den för att kunna ha den på Cissi och Marcus bröllop istället, hoppas nu att den passar bara, jag beställde den på bubbleroom, det finns hur mycket fint som helst där men ma har ju inte direkt en kropp som skriker - Sätt på mig en tajt klänning - utan snarare en stor tröja och ett par pösiga byxor. Aja det blir nog bra det är ju bara att man måste acceptera hur man ser ut eller ja börja träna, men då var vi där igen, utan körkort inte lätt att ta sig till och från träningen...så men ja ja ja ja jag går på körkoslan igen jag har tagit upp det och jag hoppas att det ska släppa snart så det börjar gå bra för mig, vet inte varför jag är en sån fegis när det gäller bilkörning, eller så är det bara mitt underbart härligt dåligt självförtroende....Jobbar på det oxå.
Saknar jobbet iallafall och mina härligt jobbarkompisar....Corneila sover nu och jag ska gå och hämta posten....
Ha en underbart härligt dag och helg om vi inte hörs...
puss och kram

1 kommentar:

  1. Hej någon eegen blogg har jag inte men min mamma har en där jag o liam är med flitigt,Genom en farmors ögon, heter den.Kul du fått en dotter man förändras en hel del när man får barn.själv har jag snart 2 söner ska bli mysigt... mvh johan

    SvaraRadera