fredag, februari 03, 2012

Hela helgen framför oss

Idag ligger hela långa härliga helgen framför oss, vad ska vi då hitta på? Jag ska vara riktigt ärligt och säga att vi ska inte göra nått alls, Handla lite på lördag och kanske vara ute en sväng om det inte är för kallt, annar så ska vi bara vara inne och kurera våra förkylningar, för vi är förkylda och hostiga i hela familjen och det är ju inte så kul.

Det har kommit ut en ny tjänst på jobbet som verkar vara så kul. Jag vet inte om jag ska söka den men den låter verkligen väldigt spännande så jag tror nog att jag ska göra det. Ska fundera lite till men det kostar ju inget att söka och får man det inte så får man det inte och jag trivs ju så himla bra där jag är så jag blir ju inte ledsen. Får ta och fundera på hur jag ska formulera mig för det är ju det som denna tjänsten handlar om tycker jag. Jag är inte världsbäst på detta men jag gillar ju att skriva så varför inte. VÅGA VÅGA nån gång i livet Fru A !!!

Det finns så mycket här i livet som man inte vågar göra, pröva, säga och så vidare, varför ska man vara så feg? Har det med självkänslan, självförtroendet att göra eller vad är det som gör att man (jag) inte vågar? Som till exempel, varför utbildade jag mig inte till nagelterapeut när jag var arbetslös? Nä men då tar man ett jobb som man får via arbetsförmedlingen som inte ger en något annat mer än magont, nu var jag bara där i 12 månader för sedan hittade jag verkligen ett jobb som jag trivdes med  och jag hade förmodligen varit kvar där om vi inte hade blivit uppsagda. Även detta jobb jag har nu trivs jag ju så otroligt bra med så nu finns det ju ingen anledning att börja plugga till nått, men man (jag) skulle kunna läsa nått vid sidan av (som om jag inte har nog att göra) som retorik eller logistik eller varför inte företagsekonomi, det skulle jag ju till och med kunna ha nytta av i mitt arbete och kanske i framtida arbete också.

Då jag jag vara nog djup för idag och återgår nu till mig vanliga mer ytliga jag *blink* *blink*

Melodifestivalen i helgen, guuu så härligt det ska bli, Sessan och jag längtar som tusen till lördag, vi har bestämt att vi ska handla en massa lördagsmys och sen gosa ner oss i soffan och kolla på Melodifestivalen. Hon ÄLSKAR verkligen musik, hon dansar och sjunger till allt.

Ha en fin fredag

Kram Lina

1 kommentar:

  1. Det är klart att Du skall söka ifall Du gärna vill ha jobbet. Kram Lotta

    SvaraRadera