fredag, februari 17, 2012

Sommar i P1

Med Mark Levengood. Han ser nästan ut som en statsminister säger han. Det stämmer nog när jag tänker efter. Vilken människa han är, så härlig att lyssna på med sin finlanssvenska dialekt och sitt sätt att uttrycka sig. Här berättar han om hur det gick till när Soludden blev hans, ja alltså huset som de bor i nu.

Det doftar vår idag. Kall smält snö, helt underbart. Ungefär som den parfym som Hampus fick av Sessan när han fyllde år. Idag är det fredag och sista arbetsdagen denna vecka. Hoppas att bilaffären blir klar idag.

Jag har funderat lite på hur jag ska fira min födelsedag och jag tror att jag kanske gör som pappa sa att vi tar det på fredagkvällen, nä jag vet det är inte roligt emd fredagskvällar, när man har jobbat och barnen är trötta och gnälliga men jag tror det blir så ändå. Annars blir hela helgen ett enda stort kalas och det vet jag inte om jag fixar med. Jag får väl bjuda på lite fika och  lite sprit och öl och vin och sen får det vara bara så. Jag slutar ju i hyfsad tid den fredagen och kan ju bjuda på nån sallad av nått slag kanske det tar ju ingen tid att slänga ihop. Mmmmm precis sallad, kyckling och en massa mojs det blir ju super och så öl till det och surdegsbröd och så kanske nån lten efterätt av nått slag som kanske chokladpudding eller nu vet jag - Cupcakes - hahaha. Tack snälla pappa.
Så får det nog bli 18,00 fredag den 2 mars. Nästan bokat då.

Såg nu att min tröja har svarta deofläckar how is that possible undrar ju jag, men så är det, tur att jag har koftan på mig idag, får ju slänga den i tvätten när jag kommer hem, Oh my God, tvätten ja den måste jag verkligen ta tag i nu (när jag kommer hem)

Önskelistan kommer här
(det är bara att välja och vraka)

finns HÄR
finns HÄR


HÄR
 Ja eller så kan ni helt enkelt själva klicka in Lilla Villa Vita och välja och vraka. Jag skulle vilja ha vita påslakan i linne och jag skulle vilja ha en sto lykta i zink och så skulle jag vilja ha hjälp med att dra om strömmen i min kristallkrona så att jag kan få hänga upp den.

I helgen annars så händer inte så mycket, ska försöka ta mig hem till pappa en sväng för att mysa med kalvarna som har kommit och har vi tur så har det kanske kommit några fel. Denna gång ska jag ha kameran med mig.


Önskar en bra dag och en fin helg.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar