fredag, juni 01, 2012

Dag 1 i Kina

Jag lovar att visa bilder från mina dagar i Kina och jag kommer att dela upp dem och gör det när jag har tid, Jag börjar så klart med första kvällen...

Vi anlände runt 15,00 tiden till lyxhotellet Peninsula

Mitt och Fru Ms hotellrum.
Sängen var verkligen superskön och kuddarna gigantiska. Två gånger om dagen fick vi även små vattenflaskor levererande till oss och det behövdes då vi inte hade en enda dag under 22 grader

Matmarknaden bredvid shoppimggartan Wangfujing Road. Vi gick dit en gång och aldrig mer. Stanken var fruktansvärd, vi fick veta i efterhand sen att det som luktade så illa var sur tofu som de friterade, det är som vår surströmming ungefär

Ett exempel på vad som fanns att köpa

Kan tillägga att vi åt inte nått men vi var ju nyfikna på vad som fanns såklart

Cicador, Fårpenis, ormar, spindlar, skorpioner och silketmaskar är några exempel, Men när de erbjöd mig hund så backade jag och gick därifrån. Tänkte på min älskade lille Grimm hela den kvällen.

Så här så shoppimggatan "Wangfujing Road" ut kl 21, de flesta butikerna hade öppet till 23,00

Vissa skyltar var översatta så även vi västerlänningar kunde tyda dem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar