fredag, juni 15, 2012

Den blomster tid nu kommer

med lust och fägring stor...la lalala lala la
eller...

En vänligt grönskans rika dräkt har smyckat dal och ängar...lala lalalalala lala lalala..

Nu är det sommar du är det sol, nu är det koskit i hagen och kärringen hon sitter på en stol med fullt med kakor uti magen, thjolittan littan thjolittan lej, kom ska jag kasta koskit på dig thjolilttan littan thjolittan lej, så att du tappar andan...
//Paradis Oskar

Ja nu är det väl ändå sommar på riktigt, även om inte vädret säger det så. Vi var på skolavslutning igår, Sessan äldsta kusin gick ut förskoleklassen och vi var i kyrkan och sjöng sommarsånger och lyssnade på de fina fina barnen som sjöng, ja kanske inte alla men många, jodåsåatte. Jag har inte varit på skolavslutning sedan min minsta syster slutade typ 6:an och det är lääänge sedan nu.

HIttade mitt hus igår, det ligger inte så långt ifrån där vi bor idag, det är en manngårdbyggnad med sjötomt och egen sandstrand och fiskerätt och det bästa av allt är att det är renoverat i mycket fin gammal stil, det som är nagativt är att lagården håller på att rasa in och det är ingen "riktigt" uppvärmning för detta hus har funkat som sommarhus. Nåja Maken blev oxå  sådärnästansåld på det, inte som jag blev som kärade ner mig totalt men nästan.

Dags att jobab lite, var här redan 7,30 ska smita lite lite lite tidigare idag för vi ska åka till Kosta, Cornelia vill ha träskor och en ny kkänning sa hon idag på morgonen och så ska vi fixar paket till farfar. De har svarta och röda tofflor från Mohedatofflam i Kosta och de är verkligen så fina så ett par sådanan blir det nog i svart lack. Hoppas att de har nått till mig ocå, jag skulle vilja ha en långklänning, Nåja den som väntar på nått gott.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar