söndag, november 25, 2012

Lördag 24 november 2012

En dag i julens tecken.
En trevlig och förhoppningsvis återkommande tradition där vi träffas hos min svägerska och pysslar, träffar tomten och äter gott. I år hade vi även inslag av hockey. Kusinen spelade match.
 
Vi började med att plocka mossa och sedan var det lite lunch och efter lunch var det pepparkaksbak.
Sen lite uppehåll med hockey och sen hem till Bro och pyssla. I just love to pyssla och speciellet till jul och min älskade svägerska hade ett förslag på en tomte som jag testade oxå mn bild på den kommer lite senare. Hon gjorde sin helt i granris och jag gjorde min i mossa och hade bara granris som skägg. Maken, hans bror, pappa och svåger var ute och gjorde julbockarna, (bild kommer)
Sen på kvällen kom tomten till barnen och vi åt en ljuvlig lax fr¨ån Åsnen Rökeri med potatis och sås och ärtor.




Min fina lilla Sessa bakar pepparkakor,
här blir det gubbar och gummor

Hennes stora hjärta, som hon tyvärr inte fick med sin hem
men vi skabaka nya pepparkakor till granen som
hon ska få pynta med godis och kristyr.

Kusinen med nr 7 på ryggen in action
 

Min variant på julgran, jag gjorde även  en tomte med luva som
ni ska få bild på en annan dag.

1 kommentar:

  1. Gokväll! Det är väl klart det är en återkommande tradition och nästa år är lille "Janne"med :)

    SvaraRadera