onsdag, november 28, 2012

Glukosbelastning

Ja då var det dag för det, i morgon kl 8,00 ska jag infinna mig på lasarettet för att göra en glukosbelastning. Det innebär jag troligen ligger i risken för graviddiabetes, vilket jag inte kan förstå för alla mina värden som blodfetter och blodsocker och annat är jättebra, men jag har ett lite för högt BMI och är över 30 år (32 år) och då  gör man det visst oxå. Så detta innebär att jag inte får äta efter 20,00 ikväll och sedan ska jag dricka nån sockerlösning i morgon och sedan ta en massa blodprover. Jag måste sitta stilla i 2 timmar oxå får inte utöva nån aktivitet så jag får väl ta med en bok och nån tidning och läsa i deras väntrum *suck*. Sen är det back to work som gäller, hoppas bara att jag mår bra efter detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar