tisdag, november 13, 2012

En sån dag idag

när jag saknar honom extra mycket. Det börjar närma sig jul och julpyssel och annat och det´ta är inte min favorittid på året och värre blir det ju närmare jul vi kommer och detta året blir nog det värsta. Fast jag vet att han är med mig ändå.
 
 
_____________________________________________________________
 
Har en massa saker jag vill göra till jul nu och jag har verkligen nförsökt att hitta min beskrivning till mossnallen men det är lögn i h**vete att hitta den. Nåja jag får använda min gamla som mall skille vilja ha två eller kanske tre, pappa skulle kunan få en oxå till huset, nä inte för att han har nån nytta av den men det ser ju fint ut kanske skulle kunna sitta på min soffa ute i snön och hålla ett vakande öga över gården så länge.
 
Jag ska göra två kransar i lingonris eller blåbärsris och en stjärna av pinnar, ska visa när jag är klar med den och så jag ha en ljussling i den ute, kommer att bli så fint. Julgodis och pepparkakor och lussekatter ska jag oxå göra samt julpynta med mossa och annat mys inne och ute. Min svägerska Fru C har gjort så fint hemma hos sig med änglar och mossa ute på ett bord och så har hon sitt fina "skyltfönster" nere vid vägen där hon donar med mycket mys.
 
Jag skulle vilja ha en gammal korgstol nån som har nån över som ändå ska slängas så ge den till mig, jag kommer ge den mycket kärlek.
 
Nu är det snart dags att bege sig hemmåt efter en dag med huvudvärk.
 
Ha det fint kära vänner
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar