torsdag, juni 15, 2017

åhhh du U N D E R B A R A kväll

Vilken underbar kväll

Barnen tog cyklarna och jag gympadojjorna och gick ner och kollade när H fällde tre tallar.
Barnen ville ha hur det går till och nu skulle han vara nära vägen så det passade ypperligt.

Jag försökte med min ringa kunskap och trädfällning att förklara vad han gjorde och varför, det har med fällskär och annat.

Sen visade H hur man ser hur gammalt ett träd är och vi räknade att de ena tallen var ungefär 75 år.



 
Sen när vi kom hem från skogen tog H åkgräsklipparen och körde ner till andra huset vi har och klippte gräset där och jag tog handjagaren och klippen den lilla plätten utanför lekstugan. Sen satte jag om tomat och squash plantorna som jag fick av min fina jobbarkompis Anna.
Satte även de två knölarna som jag hade kvar av de vita dahliorna, de hade kommit upp en liten stängen på båda så de blir nog glada nu när de fick lite jord med näring runt sig.
 
Ja och nu ska jag baka.
Jag är med i skolans föräldraförening och vi brukar bjuda elever och föräldrar på fika efter avslutningen i kyrkan. Så nu ska jag ställa mig och baka Vaniljrutor från Linneas Skafferi, receptet hittar ni HÄR
 
Sen ska jag ta kväll.
Önskar och hoppas att vi får en fin morgon med sol, eller ja i alla fall uppehåll.
 
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar