tisdag, juni 06, 2017

Att ha haft ledigt en extra dag

Då har vi firat Sveriges Nationaldag, på olika sätt
 
Denna vackra varelse följde med sin farmor till stora staden för att spana in kungligheterna som var på besök. Hon åkte efter frukost och kom hem sen eftermiddag och hon hade haft en väldigt trevlig dag. De hade varit hos farmors bror och där hade de fått nybakat bröd när de kom och sen hade Alf bjudit på pommes och hamburgare och som efterrätt hade Eva och Cornelia gjord chokladsås och så glass till det. En toppen dag för C
 





 
Jag och L var hemma själv för maken var i väg med motorcykeln och körde.
Men vi bakade i massor, chokladbollar från UnderbaraClara, receptet hittar ni HÄR Jag bytte ut cashewnötterna till mandel istället, då maken inte kan äta nötter.
Sen gjorde vi knäckebröd, åhhh sa L - mamma jag älskar dessa !
och det gör jag också, lite smör och en skiva brie på.
Undertiden de var i ugnen så satte vi degen till Renée Voltaires dinkelbröd, receptet hittar ni HÄR
Ja sen avslutade vi dagen med en marängtårta och lite grillat innan dess.
 
En bra 6 juni måste jag säga.
 
Nu är det dags att krypa ner i sängen för i morgon väntar en arbetsdag.
Det sägs att det ska regna också och det ska bli skönt tycker jag. Allt pollen kanske kan lägga sig nu och så behövs det vatten i naturen.
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar