lördag, juni 17, 2017

Att ha tillbringat en dag i sagans värld

Hej
 
Idag har vi varit på Astrid Lindgrens Värld
Vi kom vid 9 och åkte runt 18,30 eller så.
 
Jag fick ett erbjudande via Unionen som jag tackade ja till, där vi fick till kraftigt reducerat pris inträde, fika med bulle, saft och kaffe och lunch med potatismos, köttbullar och lingon.
 
 

 
 
Vi hann med och se jättemycket.
Vi började och slutade med Bröderna Lejonhjärta och så såg vi
Pippi - Sjörövarfabbes Jänta
Emil - När det var husförhör i Katthult
Ronja  - Vilddjursmötet
Madicken - Sommardag med löss
Rasmus på luffen - Rasmus får ett hem
Bröderna Lejonhjärta - Min bror Jonathan
Bröderna Lejonhjärta - Stridens dag
Saltkråkan
 
Så vi hann med att se mycket, barnen var supernöjda och även vi var det.
En härlig dag men nu är jag så trött så jag ska supa i säng.
 
Kram Lina
 
Saltkråkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar