lördag, juni 03, 2017

Att ha haft en veckas semester del 2

26 maj


Denna ljuvliga kväll stannade jag, L och farmor hemma på hennes rum. Vi handlade hem frallor, pålägg, pajer och dricka och chips. De andra tog en taxi till grannbyn för att gå ut och äta och för att se lite mer av Cypern.
Farmor hade en underbar utsikt från sin balkong.






___________________________________

27 maj

Varmt och skönt idag. Vi jänger bid poolen hela dagen. Lite chipspauser och pysselpauser hos Lollo och Bernie









Vi avslutar lördagen med ett Minidisco med Lollo och Bernie.

___________________________________

27 maj

Söndag och morsdag.
Vi stiger upp tidigt och äter frukost när de  precis har öppnat restaurangen.
Vi ska på utflykt idag, till Famagusta för att se Spökstaden. 



Det är förbjudet att ta kort i det området tyvärr. Det var så att 1974 invaderar turkarna Cyperns största turistort och flera tusen människor både invånare och turister får fly hals över huvud och flera tusen dödas. Sedan dess har stadenvarit  stängd ochövervakad av turkisk militär. Vi gick på den fina stranden Palm Beach som ligger precis utanför Spökstaden. Det var en intressant utflykt där vår guide berättade allt och lite till och med en sån fantastik inlevelse. Sedanb esökte vi den "Gamla Staden" med anor från 7000 f.kr. Här bygde man en kyrka för varje dag. Så 365 kyrkor har det funnits här. Vackra stora kyrkor.











En och en annan hund träffade vi på oxå, snälla och lugna, ville verkligen ta denna sötnos med mig hem. När jag satte mig ner på huk för att hänta en servett i min väska kom den fram och kika under armen på mig. Som om den ville fråga om jag hade nått gott att bjussa på.



Kram Lina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar