onsdag, juni 28, 2017

Att äta gott till vardags

Jag har varit inne i en period där jag inte haft nån motivation att laga mat, tyckt att det varit tråkigt att laga "vanlig mat" och vardagsmaten är kanske inte så kul, det blir ofta samma, typ falukorv eller köttfärssås eller korv.
Men jag gjorde i måndagskväll Burritos av det jag hade hemma.
Hittade två kycklingfiléer i frysen, 2 pkt bacon och så hade jag tomater i kylen och annat bra att ha.
 
 
Det som behövs för dessa Burritos är
 
  • tortillabröd
  • kycklingfilé
  • bacon
  • creme fraiche
  • rivenost
  • färska tomater
  • krossadetomater
  • vitlök
  • salt och peppa
  • fajitaskrydda
 
Stek kycklingfilé och bacon tillsammans med fajitaskryddan
Blanda ihop creme fraiche, rivenost och färska tomater och så salt och peppar efter smak, bre ostblandningen på tortillabröden och lägg sedan på kycklingblandningen och rulla ihop och lägga i en ugnsfastform med skarven neråt, Jag hade 6 st tortillabröd så det var så många jag gjorde.
Blanda sedan creme fraiche, riven ost och krossad tomat med vitlök, salt och peppar och häll över burritosen och sedan extra riven ost på toppen.
In i ugnen till osten smält.
 
Njut med sallad och en kall öl.
 
 
 

 
Jag åt min med egenodlad grönkål.



Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar