torsdag, juni 01, 2017

Att ha haft en veckas semester del 1

22 maj

Här har vi donnorna på flyget, första gången de flyger stor flygplan, C har flugit propellerplan tidigare. Förväntansfulla flickor.
L somnade sen och sov nästan hela resan, det var behövligt för henne, hon vaknade lagom till att maten serverades och det var jättegott tyckte vi allihop.
Vi körde ner till Malmö på natten och checkade i vid 05,00 och sen lyfte vi vid 07,00.
Vi hade en timmes transfer när vi landat och var på hotellet runt lunchtid.
Vi installerade oss och sen gick vi ner till poolen. Tyvärr regnade det och åskade en del men det sprack upp framåt kvällen sen. Vi var ute och åt på kvällen på en restaurang som hette Astoria som låg i närheten av hotellet. Sen handlade vi lite vatten och chips och annat bra att ha på hotellrummet, ja kaffe också för det kan man inte vara utan.

_____________________________________________________________

Torsdag 24 maj

Efter att ha ätit en god frukost och badat och sedan ätit lunch så gjorde vi en liten utflykt på havet.
Vi åkte båt ut till den Blå Lagunen där vi stannade och badade i 45 min, det var bara tre av oss i sällskapet som badade, men vi som var kvar i båten fick se när dykaren matade fiskar och vi kunde även se de som badade. Båten hade fönster så man kunde sitta nere i båten och se havet, klart turkost vatten, fast lite vemodigt också för havet är helt dött, inte mycket fisk och ingen växtlighet alls, även om det är så vackert med detta turkosa vatten.
Barnen tyckte att det var en rolig upplevelse. Vi besökte även Lovers Bridge och andra fina se värdigheter.

L blev certifierad kapten på båten och hade väldans kul. Hon dansade och diggade och kaptenen gillade henne skarpt. När vi kom tillbaka var det dags för middag och sen vilade vi på kvällen.

_____________________________________________________________

25 maj

Dagen efter sken solen och vi badade hela dagen.
God frukost serverades hela veckan men färska frukter, flingor och müsli, yoghurt i olika smaker, bröd, pålägg och så pannkakor och våfflor med nutella, stekt bacon, stekt och kokt ägg, korvar och vita bönor. Ja det fanns verkligen något för alla.

Luncherna som serverades var också väldigt bra och det fanns något för alla även där, mycket sallader och grönsaker och ett eget buffébord till barnen, där var jag och nallade ibland.

Middagarna hade olika teman, det var grillbuffé, italiensk buffé och så vidare. En kväll var vi på trollkarlsshow och jag blev av med både min vigselring och min bh, men allt återställdes innan kvällen var slut. En bra show för både barn och vuxna.

Ovan ser ni en del av min underbara familj.

Återkommer med fler bilder av resan.