onsdag, oktober 07, 2009

en helt vanlig onsdag

i mitt liv måste jag säga, är på jobbet och jobbar så klart, just nu är det lite lugnare så jag passar på att smita hit och skriva lite. Var inne på hickson.nu och kollade på valparna, hur söta som helst, skulle kunna ha hur många som helst tror jag. Det var meningen att vi skulle flyttat tillbaka idag men det blev visst inget med det. Kanske att det blir i morgon istället. Det är bara en timmer kvar och det känns skönt, jag längtar ju alltid hem till min lilla familj. Idag hade jag gärna stannat i sängen med Cornelia, hon är så otroligt kramig på morgonen, ibland vill man ju bara väcka henne just för att få gosa lite. Det är ofattbart hur mycket man kan älska någon. Det går inte att beskriva i ord. Idag har vi megafint väder här i stan, solen skiner men det är ju kanske inte sommar direkt men ändå mysigt höstväder, jag älskar hösten, man får börja tända lite ljus och mysa under filten , tända en brasa i kaminen....Tack H för den briljanta idén om att köpa en kamin. Ja jag vet det är dåligt men jag har fortfarande inte lagt upp några nya kort....I måndag när Hampe kom från jobbets å satt C i sin stol med penna och papper och ritade samtidigt som hon satt och pratade i tfn "låtsastelefon". Det måste att sett hur kul ut som helst, jag är ju alltid hemma sent.....så jag fick ju inte se det men mamma berättade det för mig...Nu kan hon även säga Agnes den lilla skruttan, det måste vara en kompis på dagis, mm jag medger att jag har dålig koll på namnen där, men jag tror att jag vet vem hon är. Snart dags att börja tänka på nått att ge till dagis inför julen. Ja jag kommer nog på nått annars får jag fråga min kära svägerska hon har alltid en massa bra idéer. Snart är det jubileumsfest här på jobbet oxå och det känns lite jobbigt, vad ska jag ha på mig???? Det är en stor och svår fråga...men det löser sig.
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar