fredag, februari 01, 2013

Packar paket

Har ju sålt lite av mina gamla mammakläder nu och håller på att packa dem. De kommer skickas efter helgen. Har städat i köket eller plockat undan rättare sagt, av nån outgrundlig anledning så samlas Sessans alla grejjer i köket eller TV rummet. Det är pärlor, snören, böcker, pennor, målarböcker och pärlor igen men nu är de ihop packade de också och tillbaka till sina rätta platser.
 
Ja BF + 4 idag och nu börjar det verkligen bli tråkigt och...suck rent ut sagt, förstår om det är många som undrar men nä inga känningar idag heller och det lär väl gå så långt att det går över även Hs födelsedag och sen att jag blir igångsatt och  jag vet inte om jag orkar med att vänta så långe, fast vad har jag för val?  Nåja, det kommer när det kommer. Fast jag vill NUUUUUUU....
 
Fredag idag och snön är bort det är lite kallare igen och det är snart dags att gå ut till djuren. Kaninen och hönorna vill säga. Katten och hunden är ju inne.
 
Är på jakt efter en eller två korgfåtöljer, med hög rygg och armstöd, tänkte sprutmåla dem vita och ha dem ute på verandan till sommaren och kanske inne på vintern eller ute även då det vet jag inte än. Men två sådana skulle jag vilja ha i alla fall, *undra om loppisen är öppen här nere i byn* Där finns säkert nått sånt.
 
Just ja pengar till C måste jag föra över *gör det på studs* Så där ja en skuld till avbetald.
Hittade en trälåda idag uppe i den gamla köket, den har fått sin första släng av vit färg, ska ta och måla den ett par gånger till och sen ska den användas i köket. Skulle vilja måla min kökssoffa och det kanske får bli så till sommaren, då man kan måla ute har även lite andra möbler som är påbörjade men inte slutförda och dem ska också få sin sista tusch färg till sommaren, det är mina däckstolar med fotpallar som är målande en gång. Ja det är mycket som ska göras men jag ska ju vara ledig ja inte för att jag kommer vara sysslolös men jag är ju hemma på dagarna.
 
Här kommer två pics från julafton 2012
 
 
Isn´t she lovley

 
Isn´t she wonderful
 
Nu är det dags att ta tag i djuren, ha en underbar fredagskväll alla söta.
 
Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar