tisdag, december 20, 2011

dan före....

...dan före dan före dan före dopparedan...
(blev det rätt nu)

Nåja, tisdag idag och låååångdag på jobbet, är hemma sent idag och har så mycket jag behöver göra, ska faktiskt gå ner och handla lite på lunchen, lite med choklad och sånt så jag kan göra klart julgodiset till lördag.
Skinkar är inhandlad och köttbullarna stekta, det gjorde jag igår kväll men är rädd att de inte räcker. Nåja tar de slut så gör de. Mamma skulle fixa Jansson och omeletter.
Det snöar här nu, då blir det väl glashalt ikväll och jag som hade tnkt att ta bilen och köra o hämta ett paket. Kanske får ta det på torsdag trots allt.
De första julkorten har kommit oxå, det är alltid lika trevilgt tycker jag,
De ena mer kreativt än det andra och så de som alltid kommer i mellandagarna.
Undra om vi skulle ha en tomte som kommer på fredag nu när barnen är med eller om han bara ska få lämna en säck utanför med paketen, ska nog be farfar om hjälp där tror jag, han kan ju komma från skogen med lilla säcken och lämna på trappen :) Cornelia gillar ju inte tomten och så har vi ju syrrans hund hemma också och han brukar vakta så pass mycket så det är nog inte
värt att Tomten kommer in på besök utan han får hålla sig utanför.

Tåls att tänka på.

Önskar en underbar tisdag till er alla.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar