måndag, december 12, 2011

God kväll gott folk..

Det är tänt i pannan och maten till maken i morgon är gjord.
Har varit hemma idag med Lilla C som har 39 graders feber. Hon är trots detta vid gott mod men trött emellanåt vilket inte är så konstigt. Hade det varit jag hade jaginte lyckats ta mig ur sängen. Men vi har bakat pepparkakor och pärlat idag och även tittat på TV endel och mysig i soffan. När hon har sovit så har jag passat på att klä om två stolar till, nu är det bara tre eller fyra kvar. En av dem måste lagas då sitsen är trasig, samt att iläggsskovorna måste limmas och de andra två måste göras nya hål i för de passade inte riktigt. Detta helst innan den 23 dev, vi får se vad vi hinner med. På söndag bestämmer jag att vi ska ut och hugga gran jag vill ju ha in den så fort som möjligt så alla är klart innan tomten kommer.

Nu ska jag sätta mig ner och planera inköpet till julgodiset och även till den mat som vi behöver tíll den 23 dec då mamma och hennes sambo kommer samt mina systrar med respektive och barn och så hoppas jag verkligen att min mormor kommer oxå, hon hade visst fått problem med benet igen (bensår) Hon är 91 år gamla damen men pigg och kry i huvudet och det är jätteskönt. En riktig järnlady. Ja det är ingen mas stter sig på för hon säger minsann vad hon tycker och tänker.

Nä som sagt. Ha en superbra kväll

Kram Lina


Detta är taget för ett år sedan
Hon är ganska trött på mig här efter att vi har tagit en sådär 25 bilder till julkort.
(detta belv INTE bilden till julkorten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar