torsdag, december 08, 2011

God Kväll!

Satt och tittade i min kamera och upptäckte att den har jag inte tömt sedan i sommras så jag passade på att lägga upp några bilder från när vi var på Astird Lindgrens Värld. Vi har varit där två år i rad nu och sessan har verkligen varit nöjd med detta så vi får helt enkelt göra detta till en tradition. Det är helt klart Pippi som är favoriten.

Ja då var helgen snart här och snart är det även tredje advent och bara två veckor kvar till julafton och tomtebesök. Jag ska se om jag kan få med mig min älskade make ut i skogen på söndag för lite julgransspaning. Jag vill gärna ha in grannen den fjärde advent, alltså helgen innan julafton.

Nu är jag snart snart klar med julklappsshoppingen det är bara min söta pappa kvar men jag tror jag vet vad jag ska köpa till honom.
Kan ju som vanligt inte skriva det här då han brukar vara inne och läsa .

På lördag drar vi till IKEA med syrran och en kompis till henne (kanske) Jag ska inte handla nått jättemycket men lite värmeljus och kanske nån hyacint till för mina har snart blommat över. De står inte så länge tyvärr och det är nog för att vi har det ganska varmt och man vill ju inte vattna ihjälp dem så de blir långa och rangliga. Det är vita hyacinter som gäller, de som är rosa och blå luktar pyton och sen är ju vitt en väldigt vacker färg oxå.

Jag ska titta lite på Tina nu och sen är det dags att kryp ner under täcket.

Ha en underbar kväll!


I Villavillekulla på Astrid lindgrens Värld

På Hoppe Tossa även detta på Astrid Lindgrens
Värld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar