tisdag, december 04, 2012

My new life som preggo


Ja jisses nu ni, nu händer det grejjer. Nu ska jag stcika mig 6 ggr om dagen tills jag få ok att inte göra det så ofta - Helllluuuu ömma fingertoppar - ja det är jättebra att de har koll och att det görs ordentligt så jag ska verkligen göra mitt bästa för att verkligen fixa detta. . Idag hade jag 5,2 när jag var på undersökning, jag hade 4,7 nu innan jag skulle äta och nu efter två timmar så hade jag 8,7 och det ska inte enligt vad sköterska sa överstiga 6,5 så redan från början så blir det fel och jag HATAR detta, aldrig mer gravid det är en sak som är säker. Jävla skit. ett är ju inget som du får låte dig påverkas av säger hon till mig, nä det är ju svårt att inte påverkas av det när man får att man ska 1, sticka sig själv 6 ggr per dag 2, det får inte överstiga 6,5 efter två timmar 3, återbesök på återbesök på återbesök. Det kommer säkert att sluta med att jag får ta insulin också och jag vet inte om jag orkar med detta. Inte just nu. Jävla skit rent ut sagt. 2 % av alla gravida får diabetes eller får hålla extra kolla på sitt blodsocker och hon (sköterskan) säger att det är jättevanligt, 2% tycker inte jag är så mycket om 100% är gravida eller hur, Det är 2 på 100 och det är väl ändå inte så många eller? Kan väl erkänna att det är inget som jag tycker är roligt och det känns som om det kommer olägligt, jag har lite annat och stå i och nu ska jag behöver tänka på detta också

Vatten har frusit på gården, för att allt är ute i det gamla mjölkrummet och där finns ingen värme så nu har vi inget vatten in i huset heller. Rörmokaren har installerat en elpatron, jättefint gjort men den värmer hela vatten tanken på 1500 lite, det blir ju billigt och bra och när min man har försökt att få tag på honom så har han inte svarat *typiskt* det måste ju gå att stänga av in till varmvattnet ju, eller? Nu cirkulerar värmen iallafall efter att vi varit där ute och upptäckt att cikulationspumpen varit avstängd men det är luft i vissa elemet så det är ändå inte värme i alla rum där.
Igår fick jag en faktura från Trafikförsäkringsföreningen att bilen inte är försäkrad. De fakturorna har jag inte fått och jag har ändå eftersändring på all post, men det  har då inte funkat så nu har jag kontaktat posten ang detta vi får se vad som händer.


 
Här är mitt lilla kit som får förlja med i väska nu vart jag än ska och är, snålt att jag inte fick med en penna tycker jag nog allt. Ja det medför ju lite jobb för jag måste ta mig till apoteket och hämta ut material och annat och så framförallt komma i håg 2 timmar efter att jag har ätit, det är en vanesak.
Ja lte arbetssamt är det och det är klart att man kanske inte orora sig men man kan ju inte låta bli att tänka på det iallafall 6 ggr om dagen.
 
Nu back to work.
 
Ha en fin dag
Kram Lina

3 kommentarer:

  1. Älskade Lina, detta va ju inte vad du behövde just nu det håller jag med om men hälsan är viktig också....(säger jag som inte bryr mig det minsta om min) men det är en annan sak!! Ni måste säga till om jag kan hjälpa er med något, vill inget hellre det vet du.... Kram och va rädd om dig och bebben min vän! <3

    SvaraRadera
  2. Jag tycker jättesynd om dej men de gör detta för en god saks skull. Jag tror att Mia också fick kolla sig ofta med ett av sina barn, men jag förstår om Du tycker att det är jobbigt, det räcker med det Du har omkring dej. Jag mådde inte så bra när jag väntade Linus med sjukskrivning, men när han kom var man ju världens lyckligaste och kom inte ihåg allt stök och bök man hade haft. Var rädd om dej söta Lina, detta ordnar sig. Du är ju så fin med Din mage och jag längtar jag också. Du har ju hjälpen nära dej !! Kram Lotta

    SvaraRadera