torsdag, december 27, 2012

Idag jobbar jag

oj oj oj vakknade inte av att klockan ringde idag, eller det gjorde jag i nån halv dvala men tack gode tid för att jag har fått min pappas inställda klocka i kroppen så jag vaknade alldeles lagom så jag kunde äta frukost, klä på mig och sedan köra till jobbet.
 
När jag vaknade idag och tittade till vilka som var i sängen så låg alla (utom jag) på makens sida och snarkande. Närmast kanten låg hunden på rygg med alla fyra tassarna rakt upp i luften, sen låg maken och sov (väldigt gott) och sen låg Sessan och sov så gott nära sin pappa.
 
Det har varit en bra jul helg måste jag säga, lugnt och städat och fö er som tror att jag är oberörd av att  inte firat jul med min pappa, så är inte fallet. Men jag firar jul med de som finns i livet sen finns han med mig hela tiden min pappa, inte bara när det gäller jul eller födelsedagar eller så. Men jag ser ingen anledning att sitta ner och gråta och oja mig över att min pappa inte finns här längre. Han valde själv bort allt detta och det får stå för honom. Jag har ju resten av min familj som jag vill fira jul med och nyår och födelsedagar och ja bara dela livet med och det tänker jag fortsätta att göra men eller utan min pappa.
 
Ja jag kan bli sur och arg och ledsen på honom för det påverkar alla att han gjorde som han gjorde och Sessan var ledsen på jul för hon tyckte det var orättvist att morfar inte fanns längre och hon saknade honom och det gör hon rätt i tycker jag. Jag saknar honom oxå, men det kände inte så konstigt som jag trodde att det skulle göra på julafton, ja jag menar att inte åka dit och fira jul. Nu var min mellansyster och hennes familj hemma så vi hade ju fullt upp men jag trodde att det skulle kännas tyngre på nått sätt. Jag har väl ställt in mig på att inte få träffa honom mer kanske och att det var det/ är det som gjorde/gör att det blev/blir lite enklare.
 
Vi var iallafall i Växjö i går och tände ett ljus på kyrkogården, det var hans namnsdag igår, Stefan. Det såg lite skabbigt ut tycker jag med omkullvälta gravljus och ja allmänt stöktigt men det var som maken sa att även kyrkans personal har firat jul och varit lediga, och det är ju så sant så, idag är det nog uppstädat och fint där igen. Vi var även ute på gården igår och dit måste jag nån dag och städa upp lite för nån har bara vält ut de gamla blomsterlådorna och skottat upp sten på trappen, det ser så där ut om jag ska vara ärlig, men men.
 
Vi var även en runda på stan igår och Cornelia köpte lite nya kläder, hon fyndade ett par beiga chinos för 50 kr och sen hittade hon en pälsväst (som jag har tittat på många gånger) och en ljusrosa t-shirt med trekvartsarm och en lite tjockare tröja i svart med silvertrådar i, supersnygg var den. Sen hittade hon en klänning i leopardmönster fast den fanns inte i hennes storlek så jag ska se om jag kan hitta en sån klänning någon annanstans, typ Tradera.
 
 
Dags att gå tillbaka till jobbet en stund nu, syndat med ett knäckebröd nu på förmiddagen, det kommer nog att visa sig vid nästa stick men det fanns ingen frukt här, typiskt så.
 
Ha en fin dag.
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar