torsdag, december 06, 2012

Bra värden igen

Bitterfittan är tillbaka.
Ja det var så jag kände mig i förrgår när jag skrev inlägget.
Men nu börjar värdena bli lite bättre.
 
Jag för ju liten dagbok över mitt värde som jag sedan ska skicka in till diabitessköterskan
 
Mina riktlinjer är 5,5 innan maten och 6,5 2 h efter maten
 
4/12
Före Frukost:
Efter Frukost. 5,2
 
Före lunch: 4,7
Efter lunch: 8,7
 
Före Middag: 4,6
Efter Middag: 8,6
 
 
Vad har jag ätit då? Jo till frukost 2 mackor (vetetub) med skinka, Lunch åt jag två potatisbullar, bacon och blodkorv (ingen hit om man kolla på värdet efter 2 h) och till kvällsmat (äter inte middag på kvällen) så åt jag en tallrik yoggi med müsli.(Inte heller så bra)
 
 
5/12
 
Före Frukost: 6,0
Efter Frukost: 5,9
2 knäckebröd med bregott
 
Före lunch: 5,8
Efter Lunch: 5,4
Kasslergryta med vitkålsallad
 
Före Middag: 4,7
Efter middag: 6,0
Ostpaj och Köttfärspaj utan pajskal med grönsallad och 2 knäckebröd
 
Ja vi får se hur dagen blir, hann inte laga mat/orkade inte laga mat när jag kom hem igår efter vårt lilla julmys med jobbet. så jag har beställt lax, hoppas att det går bra.
Fick ta bilen in idag, det var en stressig morgon för fröken HubbaBubba ska göra så mycket mer på morgonen än vad borde. Får väcka henne 30 min tidigare i morgon.
 
Innan jag kör hem idag så jag ska handla lite. passa på en torsdag så jag slipper fredagsfolket som är och handlar, vill nog bara hemma i morgon och ta helg.
 
Nu jobb!
 
Ha det så bra
 
Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar