söndag, december 09, 2012

Sköna Söndag


Ja ha då har även denna helgen tagit slut.

Underbart med tända ljus och en eller ett par bra tidningar också.
Jag har kollat lite i min almanacka och konstaterat att jag jobbar 11 dagar till i december och 10 dagar i januari och sen är det dags för mig att gå hem på mammaledigt. Helt otroligt måste jag säga, det är ju inte så längesen jag mådde lite lilla och var i Kina men det är ju sedan i maj så hela sommaren har ju gått. Ja denna sommaren har ju inte varit som alla andra och tack gode tid att jag slipper uppleva en sådan till.
Min pappa valde ju att lämna jordelivet tidigare än vad han egentligen behövde och han lämnade mycket arbete efter sig, nu är det mesta och värta klart men det är ju ändå ett pass. Värme och frusna vattenledningar och julgardiner och julstjärnor och så skotta och ploga på gården. Tur att jag har världens bästa man som ställer upp till 100 % utan att klaga. Han är det bästa som finns och utan honom hade jag aldrig klarat detta, sen har jag ju en rätt så redig dotter också. Tack för att ni finns, jag älskar er mest av allt.
 
 
Ja men vad har vi då hittat på denna härlig söndag. Det blev en lite senare frukost och lite längre än beräknat kanske men det är ju härligt och sen var det ju djurens tid att få mat och vatten och Stampe (kaninen) fick nytt härligt spån och halm i sin lilla hydda. Hönorna fick en värmelampa så inte vattnet fryser och hunden och katten fick vad de skulle ha. Det enda som inte hanns med var mina granar, men det går ju inte ifrån mig de står till nästa helg.
 
Vi körde till gården en runda och sottade lite framför dörrar och portar och kollade till vatten och värme och jag hann även med att hänga upp julgardinerna så nu är det julfint även där i köksfönstret. Sen for vi vidare mot stan och Biltema. Nya torkarblad till bilarna stod på listan samt glykol och spolarvätska fick vi  med oss hem. En runda på CGs och lite fikabröd inhandlades. Sen hem och fixa och dona och så besök av makens lillabror och hans familj och så fika och bus på det. Kusinerna är lika gamla och leker verkligen bra ihop. Zäta han är spindelmannen och tar  sig just nu fram hoppandes och sjkuter spindeltråd ur handen.
 
Ja och nu sitter jag här vid datorn och glor, tänkte försöka buda in en jacka på tradera med jag ger inte 500-800 för en sketen vinterjacka som jag kanske ska använda i 2 månader 1,5 kanske om jag har tur.  hittade en vit dunjacka dock inte gravidjacka med nån stl större än vad jag  brukar ha och det räcker ju, behöver bara kunna stänga den sen är jag nöjd, jag får helt enkelt kolla runt lite till innan jag bestämmer mig, den låg ute för 1 kr så det är helt ofarligt att buda påd en. Är däremot ute efter Saga Form och Åsa Lindbergs design Orkidé tror jag att den heter. Den är svart i botten med en vit orkidé på. den finns inte i kosta längre som jag har hittat och inte mycket på tradera heller. Sätter in en bild på den när jag hittat nån bra (orkar inte fota nu).
Ja då var det dags att packa ner maten i lådor och sedan borsta tanden och lägga huvudet på kudden. För i morgon är en ny dag och en arbetsdags till råga på allt, denna veckan vankas lucia och det är ju väldans trevligt.
 
God natt och sov gott
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar