söndag, december 30, 2012

Effektiv eller inte

God för middag.
 
Frukosten och kaffe är intaget. första maskinen tvätt är snart klar. Ja vi får helt enkelt se om jag är lika effektiv idag som jag var igår. Igår fixade jag alla djuren på morgonen och sen mockade  jag ut hos kaninen, städade till det lite hos hönsen. gick en lite längre promme med hunden. Sen lagade jag mat och fixade och donade och sen körde vi till T-ryd, jag och C för värmelampan till hlnsen hade gått sönder, och köpte en ny sådan sen hem duscha föna sminka och sen iväg på 40 år kalas.
 
Ååå vilket kalas det var, med servitriser och tre rätters.
Förrätt var en laxtartar som var väldans god och sen till huvudrätt vart det hjortfilé med potatiskaka, rödvinssås och egen inlagd rödlök, den rödlöen var såååå god, jo en skiva fläskfilé var det med på tallriken oxå. Effetrrätten var bruléepudding med rommarinerade citrusfrukter. Ja jag skulle ju tagt bilder på maten och dukningen så klart men jag hade 0 % batteri i min telefon.
Till detta serverades ett Amarone vin so jag faktistkt smakade och det var såååå gott, ja Amaronevinerna är ju det. Så när jag ite längre är gravid så ska jag faktiskt ta oh köpa ett Amaronevin, sushi och se avsluta med brieost och digestivekex.
 
Idag ska jag försöka hinna med och städa av här lite, köra till Kosta och lämna igen ett par skor som för ahndra gången och andra paret tappar sulan (skit skor) ska aldrig mer köpa Sthlm DG eller vad det nu heter.
Se om jag hittar nån fin tunika eller så till i morgon där det faktikst är NEW YEARs EVE. Kanske även titta nått liten klädesplagg till nykomlingen som är välkommen närsom från den 19 januari (har har jag slutat jobba)
 
 Är sugen på att plocka ner julen i köket, fast samtidigt så gillar jag ju det så det ska får vara kvar en stund till. Är även sugen på att ha ett VITT VITT VITT kö nu med lite blåa inslag och så ska det får bli, om några år kanske, när allt annat som MÅSTE renoveras är klart. Så tillsvidare så är det som det är och det är iof ingen fel på det, mitt kök är fint men i mina ögon idag i fel färg. Jag har ju hittat två kök som jag så gärna vill ha, ja nä inte båda samtidigt men nått av dem det är snarlika varandra kan man säga ett dock lite dyrare då det kommer från underbara underbara Kvänum (Broby Duntvit 2) det är så man får tårar i ögonen så fint är det och helt i min smak och stil och karaktär. Tänk er detta kök med ett antingen vitt trägolv (vitbetsat) eller ett rutigt golv i vitt och grått eller svart. UNDERBARToch det andra köket ärdå från IKEA. Men som sagt det är ju några år tills dess.

 

bilden är hämtad från Kvänums Hemsida
 
 
Nu är det dags att ta tag i huset igen. Önskar er alla en fin dag.
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar