söndag, maj 17, 2009

En helt vanlig söndag (tokiga tant Cissi och busungarna)

Igår vann jag en auktion på tradera där jag fick köpa en marimekko-klänning i svart och rosa, den är verkligen jättefin, man kan visst göra bra fynd där, men ja allt kan man ju inte köpa. Igår var Hampus i Emmaboda med Linus de hade nog haft det ganska så bra, solbränd var han iallafall. Sen på eftermiddagen kom Lotta och Rolf en snabis och sa hej och precis innan Lotta skulle gå så snubblade Cornelia och slog hakan i soffbordet och bet sig i kinden så det började blöda - stackars liten - men det gick över sen, klart lite ont måste det ju ha gjort. Ja på kvällen sen så tittade jag på melodifestivalen och Hampus ja han sov i soffan. Idag på morgonen börjar Cornelia med att rulla ur sängen, som tur är är vår säng inte så hög så men det gjorde nog ont i lilla huvudet för hon blev rejält ledsen och så bev hon väl rädd oxå. Jag vet inte hur jag ska kunna undvika att det inte ska hända igen, mmm får tänka ut nån bra lösning. Sen i dag på förmiddagen så hittade jag henne i trappen, jag har bett Hampus att han kanske kan fixa nått där men ja det går väl lika bra med stolar :). Vi kanske ska hämta hennes barnstol till cyklen idag, ja om Hampus känner för det, han är i veden nu och den vill han nog bli klar med innann han gör nått annat idag. Funderar på att åka till Växjö nån dag i nästa vecka, skulle behöva köpa ett par nya skor, Grimm har ju ätit upp ett par tre stycken för mig. Nä hä nu är det dags att kanske börja tänka lite på maten och så är Skrållan vaken nu så. Ha en bra söndag och ja jag tycker att Malena gjorde bra ifrån sig igår synd att det blev en 21 plats bara men det är ju svenska folket som har röstat fram detta bidrag så vi kan inte skylla på nån annan, jag tror inte att Caroline af Ugglas hade lyckats bättre. Som sagt ha en underbar fortsatt söndag.
Kram från oss i skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar