torsdag, maj 07, 2009

Shit redan torsdag..

Igår kom Cissi och Oscar hem :) Kan tänka mig att Philip blev glad. Myspojken...Vi kanske kanske åker ut dit en liten runda idag om det inte är nån annan som ska dit som inte har träffat dem än. Tänkte baka lite till Cissi så behöver hon inte dona med det, kan vara mysigt att bara rå om sina pojkar lite så här i början. Ja vi får se, jag har ju köpt en liten present till Philip oxå han fick inte den i måndags för den kom med mössan som Oscar ska ha....
Idag är det en lugnt och stilla morgon....Jag och hunden steg upp vid lite i sju för han var kissig och det vara bara att lyfta över Sessan i sin säng och hon sover fortfarande och nu är kl snart åtta, jag har hunnit med att ge alla djuren mat, ja båda två då, och jag kan dricka kaffe i lugn och ro...underbart. Cornelia påminner mer och mer om min lillasyster Kristina - hon hade mycket hyss för sig och jag kan se detta i Cornelia oxå, samma finurliga uttryck i ögonen, man riktigt ser hur mycket bus det snurrar runt där. Ja det blir nog inte så lätt när hon börjar gå. Nu står hon själv och släpper taget och när hon går med vagnen nu så går hon på hela foten, innan har hon bara gått på tårna. Hon pratar lite mer nu "titta" "appu" = antingen Hampus eller nalle puh, nalle puh läser hon mycket så jag tror att det är det hon säger eller så är det nått helt annat, "kisse" "mamma" och nu kommer hon även med olika böcker som hon vill läsa tillsammans med mig - mysungen - Ska ge mig på att skriva lite i hennes bok nu..

Puss och kram och nyp i stjärten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar