måndag, september 03, 2012

Alvedon + vatten + kaffe

Så är det idag för huvudvärken från helvetet är här och hälsar på, ja ni undrar ju säkert hur jag orkar sitta här och blogga då men faktum är att den är bättre nu, huvudvärken alltså, eller ja bättre kanske inte är rätt ord utan snarare på tillbakagång! Jag har vaknar flera gånger i natt av att det har gjort ont bakom ögonen när jag har blundat *inte lätt att sova då alltså* sen har jag somnat och vaknat igen av samma orsak. Fixade i orgdning Sessan på morgonen och körde henne till förskolan (som hon har börjat säga) och sen och slängde ner mig i soffan under en filt. Nu har jag varit ute och rastat hunden en liten sväng och så kom jag på att jag har lite papper jag måste fylla i nu efter pappas bortgång, det är försäkringsbrev och annat och ska fyllas i och kopieras och skrivas under och skicka viadare. Inte konstigt att man får huvudvärk ibland kanske!
 
Ja du pappa, du skulle verkligen veta vad du lämnade efter dig, allt detta pappersarbete, du borde får fixa detta själv egentligen tycker jag, jag har så mycket annat jag vill göra ju, men nu när du inte finns längre så är det kanske bättre att jag fixar det *så det bilr riktgt gjort* eller vad säger du? Ja du, annars är det som vanligt eller ja så vanligt som det nu kan bli när du inte finns längre. Sessan pratar om dig ofta och mycket vilket jag tycker är skönt och han har många frågor. Det som är ledsamt är att hon ibland säger att hon hade saker hon ville säga till dig medans  du levde, men jag förklarar för henne varje gång att du lyssnar på henne så det är bara att prata på. De kommer och hämtar djuren nästa vecka, de som ska iväg till en annan bonde, ja du vet nog vem han är, fast tjuren och 28:an kommer att gå till slakt, precis så som du skulle gjort. Det är ändå så skönt att veta att det vi gör är så som du skulle gjort det, nästan allt iallafall. Men jag hoppas att du blir nöjd ändå. Vi gör så gott vi kan. Det som kommer att bli jobbigt framöver är ju så klart din födelsedag, det är bara 1månad kvar och jag vet inte hur jag ska göra denna dag. Men det löser sig säkert, det brukar det göra. Fast mest jobbigt kommer julafton att vara, den har alltid varit arbetssam, men den kommer vara betydligt mer jobbig nu, jag funderra på vart och hur vi ska fira, har du nått bra förslag? Vi kan ju vara här så klart men det är ju inte samma sak. Fast jag vet ju innest inne att du är med oss oavsett var vi är och hur vi gör. Det är ju egentligen huvudsaken. Fast det känns tomt just nu och saknaden är stor. Jag tänker på dig varje dag. Det är så mycket som påminner om dig hela tiden och varje gång jag inte vet hur jag ska göra så tänker jag på dig, Jag har ju ingen att fråga längre ingen som du pappa och det gör ont eller nä inte ont med det känns orättvist. Jag har verkligen många fina härliga människor runt omkring mig som visst kan svara på mina frågor som jag har. Men jag vill ha det som förut.
Ja tillbaka till brevet från Folksam igen då.
Fast jag måste som alltid när jag skriver till dig, avsluta med Jag Älskar Dig och Saknar Dig!
 
Vi har ju våra hönor och tuppar och nu idag på morgonen jag jag steg upp så hörde jag att en av dem började gala, hihi, de låter ju så vanvettigt fjantigt för de skär sig hela tiden. Men så fina de är. Jag ska visa bild på dem.
 
Idag ska jag fortsätta vila tills jag ska hämta Sessan på förskolan och sen måste jag till banken och betala räkningarna.
 
Hoppas ni får en bättre dag är vad jag har 
 
Kram på er.
 
Lina  

1 kommentar:

  1. Som vanligt trillar tårarna när jag läser din blogg.... känner så med Er! Fan att livet ska vara så orättvist ibland!

    SvaraRadera