tisdag, september 04, 2012

Tillgänglighet och Service

Det är dagens stora fundering.
 
Jag var hemma igår från jobbet med huvudvärken från helvetet och det är tur att den inte kommer så ofta, jag har ofta ont i huvudet men när man  vaknar på nätterna av att det gör ont när man bkundar då är det inte så skönt, jag kan leva med huvudvärk men inte sån huvudvärk, men iallafall tillbaka till dagen stora fundering.
 
I fredags skulle jag betala räkningarna i dödsboet efter pappa, Tänkte att det är ju lugnt Swedbank i stan har ju öppet, men ack så fel jag hade, de stängde 15,00 - helt sjukt ja iallafall, förbannande dem en stund men gick sen vidare och igår tänkte jag att innan jag hämtar dotera från förskolan så kör jag runt Lessebo för där finsn ju oxå Swedbank de borde ju ha öppet iallafall till 15,00 men nä de stängde 14,00 - hur faan ska vi "vanliga" kunna göra några bankärende när banken ALDRIG har öppet? Jag kan inte bara ta ledigt från jobbet för att göra min ärenden! Ska banken då stå för det bortfallet som blir när jag behöver gå ifrån? Ja det är smidigt med banken på nätet men ett dödsbo får inte ha det utan måste en gång i månaden besöka banken för att betala de räkningar som ska betalas, men hur lätt är det? Så jag ska personligen byta bank!!
 
 
Jag var så arg  igår när jag körde hem igen från den stängda banken så det rök ur öronen på mig, nä det är ett under för mig det här. Tillgänglighet och Service kan inte vara nått banken tycker är viktigt!
Mycket besviken på Swedbank är jag.
 
Jaha idag ska jag göra ett nytt försök hoppas att de har öppet, annars så får de stå för förseningsavgifter och förlorad arbetsinkomst! Sen när jag har varit där och fixat detta så ska jag hem till syrran och hämta kattburen och sen får vi se om det blir kaninhämt idag eller i morgon, måste köra runt pappas oxå och hämta lite hö till han, Gustav som han så fint heter. 
 
Ha en bra dag, och håll nu tummarna för att banken har öppet.
 
Kram Lina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar