måndag, september 24, 2012

Helgen som gick

ja det gjorde den verkligen kan man säga. Vi var på auktion i lördags förmiddag och och Sessan, vi träffade mormor och Walle. Sessan fick både glass och korv och godis, man kan väl säga att hon hade det bra. Jag fyndade då mina konservburkar som fungerar som ljushållare.  Sen på eftremiddagen var vi i badhuset och badade, int ehag så mycket för jag har inga badkläder som passar men jag var där iallafall och på kvällen var vi på kräftskiva hos några kompisar och det var sååå trevligt.
 
Igår var vi i S-landa (hos pappa) vi slet och donade med logen och hö och annat och så förberedde vi för en barndskyddskontroll som ska genomföras i morgon. Det är så hräligt att gå där ute och strosa och dona. sopa lite här och sopa lite där och dona lite här och dona lite där och bara andas landet. Nu var det ju lite tomt där för djuren och det är väl snart dagsatt städa ur lagården så det inte finns nått mögligt hö och sånt där och ställa i ordning bland burar och annat. så det ser snyggt ut. Maken har sagt att han kan köra ut gödslen som ligger och så ja måste vi som sagt städa ur där oxå.
 
Pappa...Jag tänker på dig varje dag och ibland blir jag bara så arg och ledsen och besviken på att du lämnade oss som du gjorde. Och att vi ska behöva reda i allt, det är faktiskt ganska mycket som ska fixas och donas med men ja jag vet att du vet hur mycket det är. Men jag tänker på dig varje dag och Cornelia är oroligt över att du inte har fått några kräftor i år men jag har försökt att berätta för henne att du har nog ätit kräftor även i år. Hon har nämligen upptäckt att kräftor är väldigt gott och då är ju klart att även "moffe" ska kunna äta kräftor. Du kanske på nått sätt kan förmedla detta till henne för hon verkar ändå ha bra kolla på hur du har det. Hon saknar dig och tänker ofta på dig och pratar ofta om dig och ibland försvinner hon iväg lite i sin atankar och då är det ofta nått problem som hon försöker lösa med dig. Hon tycker synd om dig oxå att du inte lever längre att du inte får leka och skoja med henne längre och hon undrar oxå varför du inte sa nått, varför du inte ville leva längre och det skulle jag oxå gärna vilja ha svar på, om du kunde vara så vänlig att berätta det nån gång. När du är redo vill säga. Många som undrar varför jag nte gråter och det gör kanske du oxå, du kanske inte tror att jag är ledsen alls men det är jag och jag du finns i mina tankar varje dag hela tiden, allt runt omkring påminner om dig. Jag saknar ditt skatt, dina kramar och allt som har med dig att göra. Ja jag gråter ibland men jag skattar hellre åt alla roliga minnen som jag har.
 
Älskar dig pappa!
 
Ja, vad ska man säga mer. Han finns där hela tiden den gamle gubben.
Nu är det dags att köpa nytt hönsfoder, undra vilket jag ska välja :)
 
Ni får ha en toppen dag
 
Kram Lina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar