måndag, september 10, 2012

Ny vecka - Nya möjligheter

Ja denna veckan inleder vi med huvudvärk, vaknade vid 3 i natt och kunden inte somna om, Det gjorde att jag verkligen försökte somna om som i sin tur medförde att jag fick huvudvärk. Så där är jag just nu. Hemska hemska huvudvärk, nåja.
 
Helgen har varit bra, Vi hade KickOff med jobbet i lördags och jag fick chansen att lyssna på två väldigt lysande och inspirerande föreläsare. Mike Florette och Björn Söderberg ( man kan säkert googla på dem). På kvällen var det middag och "disco" och det var som vanligt väldigt trevligt, maten får dock bara 3 av 5.
 
I går var vi på gården och förberedde för att de ska hämta djuren, vi flyttade maskiner och hämtade halm och stänglsade in så e kan gå in på logen nu. Så på tisdag kommer de och hämta dem.
 
Ja annars så har vi mest gosat med djuren som vi har, ja kanske inte så mycket gos med hönorna men jag pratar med dem varje dag och dona lite och så kaninen så klart som nu har fått namnet Stampe, han hoppar omkring och är söt och när Sessan hoppar ner i hans bur och sätter sig så brukar han hoppa fram och sitta bredvid henne, de är så söta de där två. Ja, så har vi ju katten då som äter  råtter hejvilt, två bara igår förmiddag tog han. Det är ju i och för sig väldigt bra. Men äckligt när man hittar halva möss och råttor. Ja och hunden då då som inte är som alla andra men han är bra ändå. Han är en liten knähund om han får säga det själv, för han sitter gärna nära och gärna i knät, dock är han 58 cm hög och väger 35 kg. en liten gosehund med andra ord. Jag ska bli bättre på att ta bilder och lägga upp här.
 
Nu tillbakak till huvudvärken och jobbet.
 
Ha en bra eftermiddag
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar