fredag, september 07, 2012

Utökning på gården



Idag flyttar Gustav hem till oss, ja kaninen alltså och hönorna får flytta in i sitt nya hem :) Det kommer fler bilder på det ikväll.
 
 
Jag ska köra och hämta hnom ikväll eller ja nu efter jobbet. Hampus och Cornelia skulle fixa det sista i hönshuset. Sen ska jag dit o piffa lite och så ska vi äntligen börja förbereda för kaninens vinterhus oxå.
 
Vi har ju hemma på gården (pappas) i går och började med att förbereda för att de ska hämta djuren, det var inte så vemodigt som jag trodde att det skulle vara, det kändes rätt bra, jag älskar att vara där och gå och plocka bland alla hans saker både gamla och nya och framför allt att vara i ladugården och på logen och höloftet, det är livet på en pinne. ska försöka att få till samma underbara känsla hemma på våra gård eller ja makens är det ju men men jag anser att det är mitt oxå. Fick hem lite hö och spån till kaninen och lite havre till hönorna. Skulle verkligen kunna tänka mig lite fåt och lamm till våren och kanske en och en annan liten  gris till jul, men maken vill inte ha grisar som är ute och rotar men jag är inte riktigt klar där än känner jag för det är ju så mysigt och framförallt gott med "riktigt" kött.
 
Nu är det dags att ta helg.
 
Kram Lina

1 kommentar:

  1. Härligt med Gustav och hönorna!"Kackornas " palats är verkligen fint. Så bra att Du känner så för djuren i Stenslanda och visst känns det på något sätt "tryggt " att plocka i det som varit.Så tyckte jag också.
    Kram på dej och ha en bra kick off i morgon. Lotta

    SvaraRadera