lördag, januari 24, 2009

Regn och rusk och bassäng utanför

(Blött, blött, blött)



Ååhhh fy tusan vilket tråkigt väder det var att vakna upp till denna lördagsmorgon. Hörde att det regnade men trodde liksom inte att det regnat så mycket. Vi har bassänger här utanför på olika ställen, det är ju fortfarande fruset i marken så vattnet rinner ju inte bort utan stannar kvar. Usch och fy, tur att det är varmt och skönt inne.

Hampus är inte hemma, han är i Svartabäck och byter glödstift på Caddyn, han fick putta igång den igår när han skulle hem plus att han dessutom kasade med maskinen på den isiga vändplanen och kasade in i Caddy och spräckte baklyktan, så när han kom hem i går kväll så limade han ihop glaset. Ja ja är man petig så är man.

Skrållan hon sover nu en liten stund, hon håller på att öva på att krypa nu, hon drar sig fram på underarmarna nu men har kommit på att det går ju att stå på alla fyra ju. Vi får se när det händer - ÖVNING GER FÄRDIGHET - som det så fint heter.

Ska dricka lite kaffe och plocka lite tvätt och sen ska jag ge mig på korsordet igen. Blir tokig när jag inte kan lösa det direkt. Busenkelt stå det att det ska vara, yeah right!!

Jag gjorde soppa igår kväll på älgfärs och det belv så himla mycket så vi får nog äta det idag oxå, det gör inget för den är sååå hemskans god tycker jag. Ska väl pack sorkens väska oxå så hon får med sig lite leksaker till morfar idag, vi ska dit och kolla till djuren idag och i morgon. Hampus dröm om att få vara bonde ska ju gå i uppfyllelse nu ju ha ha ha....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar