tisdag, januari 13, 2009

regn och rusk


Idag var det väl inget kuligt väder alls, det har haglat här i Kuppersberga. Det är tisdag och Hampus jobbar, Cornelia sover och Rasmus jagar fåglar och Grimm sover, det är alltså ganska så lugnt och tyst här i huset idag. I morgon bär det av intill Växjö, jag ska upp till jobbet en sista gång och rensa och slänga och säga hejdå till min chef. Det är hur sorgligt som helst, vad ska jag hitta på efter sommaren nu då? Kanske kan börja läsa nått om det inte dyker upp nått jobb som passar perfekt, jag lär väl aldrig mer hitta ett sånt jobb som jag hade på Aditro. Ja ja vad är en bal på slottet. Jag har varit inne och kollat lite på ams hemsida, men det är väldigt tomt där. De jobb som finns där kräver ju specialutbildningar nästan allihop och säljare vet jag inte om jag har lust att jobba som igen, annars såg jag att Din Del sökte men tack. Undrar när utbvxu startar på hösten då kanske man kunde söka nått med personal eller ekonomi där, för arbetsslös vet jag inte om jag orkar med att vara, kanske att det finns nån deltid eller timanst här hemma nånstans som man kan få så länge, jag kan tom tänka mig att städa.
Jag ska kolla in rean lite med tänkte jag, jag brukar alltid göra nått fynd så här i efterhand. Har fått den nya HM katalogen, det var verkligen hur mycket fint som helst i den. Sen har ju Polarn och Pyret satt i gång sin rea oxå och då måste man ju nästan dit o kolla.
Nu är det väl dags att ta tag i livet igen och förbereda för middagen, tvättmaskinen är igång som planerat och övervåningen är iordning.
Ha det gött!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar