tisdag, januari 20, 2009

Snö och Is

Jaha då börjar i om igen, jag hade precis skrivit klart för idag då Cornelia bestämmer sig för att trycka lite på tangenterna och vipps så är allt borta.

Igår var mormor och moster Ina här på besök vi lagade lite mat och de lekte så klart med Cornelia och vi hann tom åka en sväng till Kosta, det fanns inte så mycket där uppe igår men jag köpte ett par röda jeans till henne (från PoP) jag har tittat på dessa jenasen många gånger tidigare men inte köpt dem, men nu så och hon är så fin i dem.

Idag ska jag plocka ur glasen ur två av våra vitrinskåp, vi ska äntligen börja med att renovera ett av rummen nera, som ska bli TVrum men vi har vårt matrum där nu så det är ju lite att plocka med innan, men jag ska börja nu med att dicka ur och ställa upp glaset på övervåningen, vi ar ju kvar köket på övervåningen och det är ju jättebra just nu men när det är klart här nera så ryker köket uppe och till klädkammare tror jag.
jag har hittat så mycket fina tapeter, men det blir helt vanliga enfärgade i TVrummet, men i matummet (som står på tur) ska jag ha medaljongtapeter i turkost och guld, de är verkligen såååå häftiga och jag tror att det kan bli fint till vårt mörka möblemang.

Det är verkligen halt ute idag, det har snöat här lite men det är något för varmt så det blir bara blött och halt, inte alls kul att gå ut med hunden och barnvagnen och verkligen inte eftersom hunden är tokig i snö och ska leka och rulla runt innan han ska gå vidare. Oj nu kom grusbilen, härligt då kan man ju kanske ta en lite längre runda i eftermiddag!!!

Dags för lite mat till Cornelia och sen kör vi igång med disk och matlagningen, det blir köttbullar på älg idag.

Läste i tidingen idag om Maja Söderberg (en gammal klasskompis) Hon har gett ut en recpetbok som heter Majas Klimatmat och den verkar vara väldigt bra, Bra och billigar recept, jag tror att jag ska önska mig den av Cornelia när jag fyller år, ska ge detta förslaget till Hampus. Han jobbar förresten skicft denna veckan så han är nog hemma lite tidigare idag och det är ju alldit trevlig, då ska jag verkligen göra köttbullar för det vet jag att han tycker om.

Ha det så bra idag....

1 kommentar:

  1. Hej på er,
    Ja man ska väl vara glad att det händer lite hos henne, men allt nytt är ju nytt... Jag ska verkligen inte klaga hon är faktiskt riktigt snäll.
    jag tror inte vi ska hoppas så mycket på vädret, verkar inte blir bättre tyvärr. Men vi kommer gärna ut till er en sväng. Vi har inga planer inplanerade.

    SvaraRadera