tisdag, januari 27, 2009

tapeter och promenader

(längst in ligger min favvis leksak)

sååå då var det tisdag, tisdagar är den tråååkigaste dagen på hela veckan, en helt onödig dag enl min mening. Idag har vi tagit en 30 min promenad på morgonen, helt underbart ut och gå väder var det idag...vindstilla och inte allt för kallt.
Grimm har fått för sig att han inte ska äta, jag tror att det är halsen som spökar på honom igen, ja det löser sig, han äter väl när han blir hungrig.
Cornelia har sovit även i natt fast kanske lite oroligt men hon har ändå sovit och det är bra. Håller fortfarande på att titta på tapeter, det är så jäddrans svårt tycker jag, det finns ju mycket fint.
Pratade med min mellansyster igår och hon håller på att bli förkyld igen, stackars henne. Ska bli kul att hon och hennes sambo kommer hem till Hampus födelsedag, har inte träffat dem sen i julas. Måste dock fundera lite på hur jag ska lösa hundarna. Vill inte ha någon av dem inne. Stina och Wille ha ju en "liten" rottis på 57 kg:) Gibson. Ja ja det löser sig alltid.
Det började visst en ny serie igår som heter stormen, men jag tittade på 15-20 min på den, tycker att den verkara lite konstig, men den kanske tar sig. Väntar på att min beställning från H&M ska komma, jag har ju beställt en grå kjol som jag hoppas är lagom denna gången, annars vet jag inte vad jag ska ha på mig när Hampus fyller år.
Fick avboka Me&I hos Cissi på lördag, fick en tid hos Ina och då väljer jag hellre att fixa håret, de släpper sin vår kollektion den 30 så jag har väl tid att titta på den på nätet och sen skicka med en beställning med svärmor. Hoppas att de har nått kul till Cornelia.
Ikväll ska Hampus på Centerns årsmöte och jag såg att Magnus skulle vara där och prata om vildsvin. Han och Ida åker till Thailand i morgon - fuskisar - ja ja vi kanske någon gång kommer iväg vi oxå, när Cornelia har blivit lite större...Jag nöjer mig med Mallis eller vad som....Skulle vilja åka till Gotland i sommart, jag har aldrig varit där, ska nog kolla vad det finns att hyra där, Hampus ska ju vara pappaledig från 1 maj, min uppsägning börjar då så jag är hemma med fullt betalt :) Lyxigt, man jag ska ändå se om det finns nått deltidsjobb...Hittade ett på 70% på simhallen i Växjö det ska jag ta o söka :)

Over and out!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar