söndag, januari 08, 2012

Förberedelser

Det är vad jag har sysslat med idag, Förberedelser inför jobb och dagis i morgon. Vi har varit och "STOR"-handlat jag och Sessan och så har jag tvättat och lagat mat och så tog jag en lite längre runda med Grimm idag, det var rätt så skönt väder ute så  jag passade på, skulle egentligen ha kört in lite ved och tvättat bilen oxå men det hanns inte med så det får vänta.
Upptäckte till min förtjusning att när klockan var 16,00 idag så var det fortfarande ljust. Även om det sen går fort till det är kolsvart så var det ändå ljust.

Igår kväll var vi hos H:s syster och hennes familj, hon bjöd på parmesantäckt kyckling och mördegsinbakad potatispuré, det var fin fint det,. Som vanligt så går ju tiden så ofantligen fort när man är där så vi har inte hemma förren klockan var halv två tror jag. tog en kisserunda med hunden och var i säng kl 01,45 sen sov vi till 0800 idag eller nått sånt sen ville Grimm ut igen.

Ja, i morgon är det alltså dags igen, då ringer klockan 0515 och bussen går 0645, får cykla i morgon då skolbussen inte går, det är nån studiedag eller nått kan jag tänka mig.

Ska surfa in på H&M nu och kanske lite Hemlängtan oxå, en mycket trevlig butik på nätet. Ska nog ta o passa på att besöka en sekond hand butik på torsdag innan bussen går hem. Kanske ska passa på att titta på en nya bil eller på en bil till, vill ju kunna lämna på dagis nu när jag äntligen har möjlighet att göra det, behöver komma in lite där bland alla mammor och pappor. Nåja, den tiden komemr oxå.

Ha en skön söndag och förresten Grattis till Marcus Hellner och din andra plats i Tour de Ski.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar