tisdag, januari 24, 2012

Vinterväder

Härligt sköna vinterväder.
Igår var det -9,8 grader när jag gick o la mig, Grimm och jag var ute en runda igår kväll oc gick och det var så där skönt härligt kallt. Längtar tillbaka till när man var yngre och morfar och pappa spolade isbana hemma och vi åkte skridskor hela dagarna. (är ju bortskämd med att min mamma var hemma med oss väldigt länge när vi var mindre) jag och mina systrar.

Oj oj oj vad mätt jag blev, jag gjorde pizza igår med tomat och mozzarella och den var verkligen väldigt god, gjorde egen tomatsås oxå på krossade tomater, vitlök, gullök, svartpeppar och oregano. Mumma vad gott det var och vilken tur att jag gjorde 4 st så mina älsklingar har att äta när de kommer hem.

Ja och på fredag bär det iväg till Malmö med fina arbetskamrater eller Kävlinge rättare sagt, vi ska bada badtunna och må gott och på lördagen efter frukosten drar vi in till Malmö City för lite shopping och lite lunch och sedan hemfärd. Åker nog till Lessebo tror jag. Nåja vi får se..

Kram Lina

2 kommentarer:

  1. Ha det gött och hälsa Malmö från mig. Det är nästan vår där nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag göra det lovar jag, Tar gärna ett tips eller två om roliga butiker :)
      Kram

      Radera