tisdag, januari 03, 2012

Här händer inte så  mycket. Plockat bort tomtarna och ska forsätta att plocka bort julen, kanske byta gardiner och matta i köket och i matrummet. Ta bort allt det röda och sedan in med de ljusa härkiga färgerna. Inte för att det är ljust och härligt ute för här är det grått och regning och stormvarning igen, vi får se om det kommer in över oss. Södra och Västra Sverige ska visst bli drabbat av blåsten igen, undra vem det är denna gången som kommer. 

Grimm han gå runt här och väntar på att få gå ut tror jag, men han kan gott vänta lite till det går ingen nöd på honom. Sådär ja nu la han sig till rätt lilla ulltussen. Sugen på att måla men dett får vänta till fredag för då ska vi till Salongen och hjälpa söta syster och måla hos henne, hon ska få en hyresgäst till, det ska bli kul.

Oj oj oj vad hon nritar och måla min lilla Sessa, måte ta mig till ÖB och köpa lite canvasdukar så hon kan använda sin julklapp hon fick med oljefärger och stativ. Ska se om jag kan hitta lite klädnypor och sen kan vi ju ta och hänga upp lite av hennes teckningar som hon gör i ett jutesnöre och sen är det ju bara att byta när man vill.

Nä det blir inga bilder idag men jag önskar en fortatt go tisdag.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar