onsdag, januari 04, 2012

sådär ja, nu när Emil har dragit fram så funkar allt bara på halvfart. Önskar att vi hade bredband eller ja fiber nu så man kunde öppna mer än en sida i taget men nä, TVn laggar och eller blir svart stundtals så det är väl antennen som måste justeras. Måtse en unda till apoteket idag när mannen kommer hem. Passar på att  handla lite till oxå för när jag var nere o handlade i veckan så fick jag byta ut både yoggi och grädde och annat för det var bäst före datum på tre dagar, för köra upp o handla på konsum istället.

Jag är verkligen sugen på ett par nya skor jag har hittat ett par på Ellos som finns både i min och Sessans storlek, de är från kavat och ser ut som  ridskor typ, fast dessa är i brunt skinn och sååååå jädrans snygga. Får se om jag beställer dem. Fattar int evarför jag stressade med att köpa dyra vinterkängor det har inte kommit ens 5 cm snö på hela vintern, ja ja nä den är inte slyt än men det kommer ju bara regna och blåsa ändå. Mina kan jag ju sätta undan och ta fram igen men Sessans de kostade ju nästan lika mycket som mina ju. Spar väl dem om det är  så att vi bestämmer oss för att skaffa en liten Sessa till, för det blir ju en tjej till det är jag övertygad om, så sorry morfar, det blir nog inga pojkar här. Men man vet ju aldrig. Nåja.

Nyhet Jag har varit rökfri i 4 dagar snart, det är bra tycker jag, men inte så enkelt, jag har ingen tåladom alls vilket är synd nu när jag o Sessan är lediga, men men det blir bättre och bättre för varje dag, jag har en sparad i nödfall och än så länge så finns den kvar. Kommer nog bli imer jobbigt när jag börjar jobba tror jag det är ju mycket det vanliga som gäller  allt går ju på rutin, Nåja detta ska nog gå bra. Annars så jag väl sluta en annan gång istället. Men jaghar ju lovat Cornelia så jag måste ju försöka hålla detta, hon tycker inte att det luktar så gott när man har rökt. Hon är ju så söt oxå - Mamma jag ska aldrig röka, det luktar illa. Skönt att hon säger så nu.


Dags att kolla lite skor igen då och sedan ta tag i tvätten, synd att det regnar annar hade nog vätten torkar på ett kick så som det blåser ute.

Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar