söndag, oktober 07, 2012

Hur hände detta?

Vem i all sin dar har tryckt ner ett rivjärn i halsen på mig? Vem du än är och när du nu gjorde det så kom omedelbart och hämta det. I morgon blir det sjukskivning och besök på VC (om man får komma vill säga) Sen krypa ner under varma täcket och kurera sig.
 
 
Helen  som gick var helt ok måste jag säga trots regn och rusk och dååååligt väder. I lördags var jag hos frisören och blev fin i håret och på kvällen var hos Buset i Bro eller ja det var en väligt lugn kväll, en somnade på soffan en annan satt och spelade TV-spel tills pyjamasen åkte på och den tredje satt och lekte med sitt slajm. Ja det var lugnt och städat kan man säga. Idag har finaste faster varit här och vi tog en stärkande promenad i ösregn, ja så pass att vi fick söka skydd under varsin gran.
 
Nu ikväll har jag kokat lite blåbärssoppa till mannen som förbereder sig inför den stora dagen Ä, jappp Ä som i ÄLGJAKT. Japp i mrogon är det dags för den dagen då halva södra  Sverige är i skogen och pojar.  Dagen där hälfen "typ" av sveriges män klär upp sig, ja eller ut sig i sina gröna uniformer med antingen gula inslag eller orange inslag. Det grillar korv och dricks blåbärssoppa. Ja jisses jag var och handlade i idag och det märkt tydligt att ALLA som jagar grillar korv för det var typ tomt i på de hyllplanen kan man säga, jag fick dock med mig det jag skulle *tackolov*
 
 
Nu önskar jag er alla en riktigt god natts sömn.
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar