torsdag, februari 12, 2009

Hej mitt vinterland....

Då kom vintern igen.....jag tycker att det är lite små mysigt faktiskt när det är så mycket snö som det är. Kul för barnen om inte annat, hoppas att det ligger kvar nu till nästa vecka för då är det ju sportlov. Idag har vi inte gjort så mycket, varit ute lite i snön och halkat runf och så som vanligt så tvättar jag ju. Vi har även delat en apelsin jag, Cornelia och Grimm, det gjorde vi efter middagen nu mumsigt! Nått städat ute i trädgården blir det inte idag, lite för mycket snö tycker jag nog. Jag ska göra grönskassoppa till middag idag till mig och Hampus, det är sååå gott.
Nån kamera har jag ännu inte men Hampus sa att vi skulle fixa det snart. Ska ut på ams.se och se om det har kommit in några nya jobb, det har det väl inte gjort men man måste ju kolla så att man inte missar nått, vill verkligen börja jobba i aug. Om det nu blir så att vi ska köpa gården så känns det tryggt med en inkomst som är lite mer än den jag har nu.
På torsdag kommer Anna och Saga hit, det ska bli jättemysigt får se vad jag hittar på för nått till fikat kanske nån god paj eller varför inte lite scones och te det går ju alltid hem :)
Idag börjar det en ny serie på 4an som handlar om Morden i Knutby, det ska bli intressant att se den, jag har läst boken för ett par år sedan och den var riktigt bra.
Gardinerna till kontoret blev hur bra som helst, jag hade lite tyg över sen jag sydde till sovrummet och jag gillar svart och ek så det fick bli det även till kontoret. Fast det skulle behöva målas lite här inne men vi får ta ett rum i taget, ska fortsätta med att flytta på mitt glas så att det bara är att flytta vitrinskåpen när vi ska riva garderoberna i matrummet. Jag skulle vilja ha en fotölj till TVrummet och men det får kanske bli ett senare skede. Nu väntar tvättmaskinen.

Ha en underbar dag i snöyran

1 kommentar:

  1. köpa gården...??? nä nu var det för länge sedan vi sågs. mums ser fram emot att träffa er på torsdag. kramiz

    SvaraRadera