söndag, februari 08, 2009

Lyckat 30 års kalas- fast kameran är trasig

Måste säga att det blev väldigt bra igår. Maten var bra efterrätten var braoch även tårtan blev bra. Fast det är inge lätt att kavla marsipan, går ju att köpa färdigkavlad men vi gjorde inte det.
Hampus fick sin cykel och den var han väldigt nöjd över, han är ute på en tur med Grimm nu. Sen fick han ett jättefint databord i ek, sitter vid det nu, jätte jättefint verkligen och vilken bra plats det blev på kontoret nu. Nu vill man ju tapetsera om lägga nytt golv och köpa nya gardiner och ny matta och hela den svängen, man man vi får ta ett rum i taget:)
Tack Lotta för hjälpen med disken igår, du är guldvärd. Hampus fick även en tröja av Philip som han hade tryckt där det stod Bästa Bästa Morbro på. Han fick även en spann med olika sorters öl i min pappa och Qua, hoppas att det är någon mörk öl i den, då får jag den... hahaha
Cornelia fick en jättesöt nalle av Stina och Wille plus en haklapp i form av en polis skjorta (Wille är polis) och så fick hon även en pipmugg där hon kan hålla själv och dricka - TACK -
Som sagt min kamera är trasig, jag tappade den på Cornelias lekfilt och nu är objektivet trasigt. Faan faan faan, hoppas att Hampus kan fixa.
Nu ska vi äta.. mätta och goa - fast kameran är fortfarande trasig, ska ringa El-Giganten i morgon och höra vad som ingår i försäkringen och om det är lönt att lämna in den-- så tråkigt är det, men jag kan ju låna Hampus kamera så länge fast den är så svår att ta kort
med, det är en systemkamera och den är way more avancerad än min lilla goa. Nu sover trollet och jag sitter här med ett glas rött, mumma..
Imorgon fyller Hampus 30, får väl hitta på nått kul till middag imorgon, fast vi kanske ska gå ut och äta?? Eller nått, ja vi får se. Vet ju inte om det kommer några hit imorgon, hoppas att de i så fall ringer innan och kollar om han är hemma, jag får väl ta och baka till nått i morgon på dagen.

Sov gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar