lördag, juni 20, 2009

trevlig midsommar?

det hade iallafall vi igår. Vi började dagen med att göra midsommarstång med farmor och farfar och sen var det fika och Busan sov 1,5 timmar, undertiden gick jag och Hampus hem för att fixa det sista inför avfärden mot Rolsmo och när Hampus är i duschen så hör jag nått blippande i hundens vattenskål, det låter ungefär som om kattens pingla slår emot glasskålen men när jag tittar där så finns där ingen katt bara en massa dropp från taket, shit, vad göra....Hampus stänger av vattnet och sen efter ca 15 min slutar det droppa, så antagligen är det så att golvbrunnen uppe i duschen är knäpp, så nu är det bara att flytta ner schampo och balsam till badrummet här nere, tur att det finns ett till! Så jag ska ta och städa i rodning där idag, vi har skötbordet här nere men det får vi ta och flytta upp, allt går ju att lösa. Ja iallafall sen bar det iväg till Rolsmo och där började vi med att äta sill och potatis, mycket gott, och sen gick tjejerna iväg för att plocka blommor och grabbsen blev kvar i veden, I Rolsmo var Sofia och Markus och Thea, Jenny och Johan, Eva och Richard och Alfred, Anders och Maria, Marcus och Angelika och så jagg och Hampus och Cornelia. Jag och Jenny spikade ihop en ram till stången och sen klädde vi denna med blommor och blad, den blev väldigt fin, jag fick dock ingen bild på den och nu vet jag int evart min kamera är heller, men det ligger förhoppningsvis i vagnen som är i bilen i Rolsmo. Ja efter att vi rest denna pjäs så började lekandet, vi började med Sofia och Markus lek och den gick ut så att man skulle träffa en potatis som kom faramde i en hängränna, jag lyckades klyva min potatis 1-0 till tjejerna, tror att Jenny och Maria träffade sina oxå och på killarnas lag var det bara Marcus som träffade och detta vann då tjejerna. Se bar det iväg till nästa och där var det Johan och Jennys tur och där skulle man dribbla en fotboll mellan tre pinnar det var bara det att man skulle ha "glasögon" som var gjorda av plastglas, vita platsglas med ett litet hål i botten, inte det enklste men tjejerna tog hem även denna tävling :) Sen var det vår tur, och Hampus hade tagit med sig ett av pusslen som Rolf har gjort och detta skulle vi då få i hop och tjejena fixade detta på 3 min och killarna tog hela 7 min på sig. Nja det är inte helt enkelt eftersom men inte vet vad som är fram och bak och upp och ner på detta och det är i full size oxå som en spånskiva. 3-0 till tjejerna och då vet det en lek kvar och nu skulle vi spela fotboll och även denna gången med "glasögon" två på varje lag, denna gången vann killarna så det belv 3-1, helt klart vann tjejerna stort. Ja sen var det grillning på schemat och det var så gott, nån hade kött med sig och nån kyckling och så fanns det lax och majs och en massa olika grönsaker att grilla och Jennys hade nån variant med banan och bacon, smakade lite som flygande jakob. Sen när klockade började närma sig 00,30 var det dags att åka hemmåt.
Tack Sofia och Markus för en otroligt trevlig kvöll och tack alla andra som var där oxå. Vi ser fram emot nästa år och då är vi ju fler oxå ;)
p.s bilder kommer när kameran kommer hem.
//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar